Lamnat kanin utan mat!? HJALP!
Va väldigt försiktig med vad du ger kaninen, då din man har numret till grannarna så har väl ni lite kontakt med dom iaf? Fråga dom på skarpen nästa gång vem som tar hand om kaninen och påpeka att ni varit oroliga för den, ev så kommer dom sköta det bättre nästa gång.
Jag hade en kanin när jag var liten, vi hade henne nästan alltid ute i buren på sommaren, hon hade en riktig personlighet
hon käkade nästan bara på morgonen och kvällen, därför gav vi henne alltid mat då, vi flyttade buren hela tiden så hon alltid hade färskt gräs under sig och hon hade alltid minst en färsk pinne, mitt på dagen hade hon då bara vatten, pinne och gräset under sig (vi var bara borta kanske nån timme, hon hade alltid lite skugga!)
Men våra grannar tyckte tydligen att hon svalt.. så dom gav henne gräs..från deras gräsklippare! fullt med bensin och olja!
och ofta när dom gjorde så, så stängde dom inte buren ordentligt så min kanin smet ut och nästan blev påkörd flera gånger, vi bodde precis brevid en stor väg dessutom, livsfarligt för min lilla gosegris! sen skällde min mamma ut dom som gjorde det (dom hade själva inga djur eller bara katter) så dom slutade, men vi fick hänga på ett hänglås på buren till slut och våra hundar fick vakta henne ^^
Så snacka med dina grannar om kaninen eller som sagt kontakta djurskyddet.