• Emki

Ang äggledarspolning????Tacksam för snabba svar!!

Jag har aldrig fått göra en sådan spolning...jag har ätit åtta omgångar pergotime, kollat med progesteronprov efteråt , och jag har haft ÄL.
    Min fråga är...Är det fri passage i äggledarna om man har ÄL? eller kan man behöva spola dem även om det visar med blodproverna att jag har haft ÄL?? Altså om jag har ÄL så behöver jag inte göra en spolning, eller visar proverna på ÄL även om det inte är fri passage för ägget och spermierna??
    Tacksam för svar....

• Svar på tråden Ang äggledarspolning????Tacksam för snabba svar!!
  • Emki

Okej!
    På kvinnokliniken där jag går börjar jag tycka att dom blir mer och mer oseriösa...! Man får lixom aldrig utveckla sig och prova nått annat. Dom tycker väl att det är enkelt att man "bara" knaprar pergotime.

Hoppas någon har nått svar nu...
    Jag vill verkligen veta om man inte behöver spola om man har ÄL.

• Emki

Okeej tack så mkt =)
    Det var lite åt det hållet jag tänkte också, jag menar bara för att det släpper så måste det ju inbte betyda att det tar sig fram eller att spermierna tar sig fram....jag ska ringa gyn på måndag. Men dom är väldigt omöjliga, så jag tror att det blir svårt för mig att övertyga dem.

Kan man göra spolning privat?

• Emki

Okej tack!
    Jo jag ska ta ett litet samtal med gyn på måndag och höra vad som säger. Annars får jag väl höra mig för om att göra spolningen privat.
    Jag har hört att om man har ett litet stopp i äggledarna så kan det lösas upp av spolningen, kan det stämma?

• Emki

Okej spännande=)

Hoppas på att jag får prova detta då!....Lycka till!!

• Emki
    Sigge01 skrev 2011-02-27 09:50:40 följande:
    jag har ägglossning och hela rasket men ingen passage alls i äggledarna. så klart du ska få göra en spolning.
    Okej tack =) gud vad bra med sådana svar, så att man har nått att "argumentera" med om gyn säger att jag inte behöver spola....
  • Emki
    Lovisa09 skrev 2011-02-27 18:57:56 följande:
    Jag blev gravid ÄL efter spolningen. Jag visade resultat på att ha ägglossning men lite oklart om jag hade fri passage i båda äggledarna, den ena låg lite dold så han kunde inte se ordentligt. Men det var så otroligt smärtsamt så det kändes ju som om dem spolade iväg lite skit =)
    Men i alla fall så blev det en lyckad spolning och gravida blev vi.
    Tack för denna historia, nu får man nästan hoppet tillbaka=) tänk om jag har lite stopp, och att jag kan bli gravid efter en spolning!! wiii...länktar tills imorgon då jag ska ringa gyn...
Svar på tråden Ang äggledarspolning????Tacksam för snabba svar!!