• Skehamn2012

Skulle du kunna lämna din bebis i bilen för att göra något kortare ärende?

Med kortare ärende menar jag en snabbis in på macken för att betala tankningen, köpa mjölk, alternativt springa in på affären för att handla något snabbt. Ja vad som helst som inte tar så lång tid. Ni förstår nog.

Med bebis menar jag barn under 1 år.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du kunna lämna din bebis i bilen för att göra något kortare ärende?
  • Tjohalia

Nej, inte en bebis. mina barn på 4 och 6 år kan dock vänta i bilen, men dom förstår ju vart jag tar vägen och vet att jag kommer strax.

Flicka 050414 * Pojke 070309
  • Tjohalia
    Faber skrev 2011-02-28 14:54:44 följande:
    Föresten är det ju ingen nödsituation, bilens syreförråd är inte begränsat och går på en timer.

Min son överlevde då 25 minuters inlåsning när han var 4-5 månader gammal! och det var helt och hållet mitt fel dessutom, för att sticka några fler knivar i hjärtat på mig. Jag grät förmodligen mer än vad han gjorde innan min pappa hunnit fram med extranyckeln...
    Flicka 050414 * Pojke 070309
  • Faber
    Tjohalia skrev 2011-03-01 11:43:37 följande:
    Min son överlevde då 25 minuters inlåsning när han var 4-5 månader gammal! och det var helt och hållet mitt fel dessutom, för att sticka några fler knivar i hjärtat på mig. Jag grät förmodligen mer än vad han gjorde innan min pappa hunnit fram med extranyckeln...
    Förmodligen hade han överlevt längre än så, dagens mammor måste inse att det inte gäller liv eller död.
  • Mammorna

men tänk om en planet lossnar och ramlar ner på min parkerade bil som jag ser genom rutan? då hinner jag ju inte rädda min teling.....

• Faber
    Mammorna skrev 2011-03-01 14:35:45 följande:
    men tänk om en planet lossnar och ramlar ner på min parkerade bil som jag ser genom rutan? då hinner jag ju inte rädda min teling.....

Ja det vore tråkigt men i trygghetsnarkomanernas land finns det säkert någon myndighet till vilken du kan anmäla sagda planet.
  • LEJN
    Faber skrev 2011-03-01 14:41:51 följande:
    Ja det vore tråkigt men i trygghetsnarkomanernas land finns det säkert någon myndighet till vilken du kan anmäla sagda planet.
    Och få massor med skadestånd. För detta skadestånd kan du sedan köpa MASSOR med ungar, utan att för den skull behöva gå igenom en jobbig graviditet igen Skrattande.
  • Mammorna
    LEJN skrev 2011-03-01 14:47:09 följande:
    Och få massor med skadestånd. För detta skadestånd kan du sedan köpa MASSOR med ungar, utan att för den skull behöva gå igenom en jobbig graviditet igen Skrattande.
    Och så köper jag en 7-sitsig bil, tankar, lämnar alla mina nya barn där och går in och betalar och en NY planet lossnar och landar mitt på min jätterstora bil och så får jag nya pengar... sen blir jag rik som ett troll..... :D
  • Butikslager

Jag har lämnat och lämnar fortfarande ibland sonen i bilbarnstolen om jag springer in på macken snabbt.

• Stinky
    Faber skrev 2011-03-01 14:41:51 följande:
    Den farligaste av våra fördomar är tron att vi inte har några.
  • civilolydnad

Är detta nått problem ens?
    Man måste ju kunna se på sitt barn om den är okey om man lämnar eller inte.
    Ser man att barnet är oroligt, så får man väl ta barnet under armen och gå in på macken.
    Och ser den nöjd ut, så måste man väl själv inse att 3-5min knappast har någon betydelse.

Såg att över 50% svarade nej, antar dessa inte kan läsa av sitt barn hur dessa sinnesstämning är.
    Eller är hönsmammor/pappor av svår grad.

PK-ism är en fara för samhället.
Svar på tråden Skulle du kunna lämna din bebis i bilen för att göra något kortare ärende?