• FullMoon84

Mensen 6 dagar tidig-vad menas med det?

Min men är regelbunden på 28-31 dagar. hade ÄL 17.19e feb. dvs 1 vecka sen.
    Igår fick jag symtom på att mensen är på gång med svullen mage och svullna bröst. Igår kom mensen och den har fortsatt idag.

men jag ska inte ha mens förren om 1 vecka. Alltså fick jag mens dag 23 i cykelns ist för dag 28-31.

Jag har läst om nidblödning och att det är ganska ovanligt att få men kan det varit en sån?
    mensen är inte rosa-röd och inte liknar inte flytning utan den är mörkröd

Är det menssen som är tidig bara eller kan det vara tidigt missfall?

• Svar på tråden Mensen 6 dagar tidig-vad menas med det?
  • linjes

Min gissning är att mensen är tidig

Det kan hända även om man är regelbunden

• Pimpinellan
    linjes skrev 2011-02-28 09:21:41 följande:
    Min gissning är att mensen är tidig

Det kan hända även om man är regelbunden
    Inte en vecka tidig om man är helt regelbunden! Och aldrig om man vet när äl var. Min mens har aldrig på 32 år flippat så mycket,max några dar.

ts: hur mycket blöder du då? Precis som mens eller mindre och/eller annorlunda? Tiden låter mer som  nidblödning,men inte om du blöder mycket. Missfall brukar inte komma så tidigt heller utan vid tiden för mens.
  • FullMoon84
    Pimpinellan skrev 2011-02-28 16:42:16 följande:
    Inte en vecka tidig om man är helt regelbunden! Och aldrig om man vet när äl var. Min mens har aldrig på 32 år flippat så mycket,max några dar.

ts: hur mycket blöder du då? Precis som mens eller mindre och/eller annorlunda? Tiden låter mer som  nidblödning,men inte om du blöder mycket. Missfall brukar inte komma så tidigt heller utan vid tiden för mens.
    Jag böder inte mkt, satte in tampong igår på kvällen då blödningen började o har haft binda efter det för jag blöder inte mkt. Nu har blödningen/mensen varit i ca 1 dygn och det känns inte verkar inte vara vanlig mens, jag brukar blöda mkt spec i början av dagarna
  • Pimpinellan
    FullMoon84 skrev 2011-02-28 19:34:53 följande:
    Jag böder inte mkt, satte in tampong igår på kvällen då blödningen började o har haft binda efter det för jag blöder inte mkt. Nu har blödningen/mensen varit i ca 1 dygn och det känns inte verkar inte vara vanlig mens, jag brukar blöda mkt spec i början av dagarna
    Då kan det ju vara en nidis ändå. Vänta och se vad som händer med blödningen.
  • FullMoon84

Jag är ganska ny på sånt här med gravidiitet med har googlat att en nidblödning är ovanlig att få fast här på FL verkar det vanligt Tungan ute

Hur länge håller en sån i sig? Det står oxå att den "ska" vara rosa-röd men min är mörkröd

• Pimpinellan
    FullMoon84 skrev 2011-02-28 19:46:01 följande:

Jag är ganska ny på sånt här med gravidiitet med har googlat att en nidblödning är ovanlig att få fast här på FL verkar det vanligt Tungan ute

Hur länge håller en sån i sig? Det står oxå att den "ska" vara rosa-röd men min är mörkröd

Ja,det är ovanligt,men likväl får ju vissa det så varför inte du?
    "Ska" och "ska" när det gäller fertilitet och graviditet stämmer sällan. Är blod gammalt blir det oftast brunrött-mörkrött,men i så fall mer segt,inte så flytande. Jag hade en helröd fläck i trosan när jag hade nidis,sen bara brunt på pappret.
  • FullMoon84

Tack för informationen:) ska testa nästa fredag på beräknade mendagen.

• Eileen1

Hej Jag hade precis samma! Alltid 26-27 dagars cykel. På dag 21 fick jag en blödning som aldrig riktigt drog igång men varade till och från i 3 dygn. Mest på pappret och ibland kom det på trosksyddet som räckte hela dan. Nu väntar jag på BIM och försök 2 med IVF så det vore ett underverk om detta var en nidis. Jag har BIM ons/tors. Samma sak hände sist jag var gravid men jag tror det bara blödde 1 dygn, men det var på dag 21, vilken färg minns jag ej. Detta var i juli 2009 sen fick jag tyvärr missfall och ingen ny graviditet efter det därav IVF. Ååååå vad man hoppas nu.

• FullMoon84
    Eileen1 skrev 2011-02-28 20:42:53 följande:
    Hej Jag hade precis samma! Alltid 26-27 dags cykel. På dag 21 fick jag en blödning som aldrig riktigt drog igång men varade till och från i 3 dygn. Mest på pappret och ibland kom det på trosksyddet som räckte hela dan. Nu väntar jag på BIM och försök 2 med IVF så det vore ett underverk om detta var en nidis. Jag har BIM ons/tors. Samma sak hände sist jag var gravid men jag tror det bara blödde 1 dygn, men det var på dag 21, vilken färg minns jag ej. Detta var i juli 2009 sen fick jag tyvärr missfall och ingen ny graviditet efter det därav IVF. Ååååå vad man hoppas nu
    Ja verkligen! :)
     jag känner ibland att det bubblar till ibland och brösten är fortfarande svullna. En kompis undrade om jag hade gjort bröstförstoring.
    Men jag vågar ite riktigt lita på symptom för jag tycker mig känna det varje gång, men men mensen kommer kommer slut ändå:/
Svar på tråden Mensen 6 dagar tidig-vad menas med det?