• Pimpinellan

Mensen 6 dagar tidig-vad menas med det?

linjes skrev 2011-02-28 09:21:41 följande:
    Min gissning är att mensen är tidig

Det kan hända även om man är regelbunden
    Inte en vecka tidig om man är helt regelbunden! Och aldrig om man vet när äl var. Min mens har aldrig på 32 år flippat så mycket,max några dar.

ts: hur mycket blöder du då? Precis som mens eller mindre och/eller annorlunda? Tiden låter mer som  nidblödning,men inte om du blöder mycket. Missfall brukar inte komma så tidigt heller utan vid tiden för mens.
  • Pimpinellan
    FullMoon84 skrev 2011-02-28 19:34:53 följande:
    Jag böder inte mkt, satte in tampong igår på kvällen då blödningen började o har haft binda efter det för jag blöder inte mkt. Nu har blödningen/mensen varit i ca 1 dygn och det känns inte verkar inte vara vanlig mens, jag brukar blöda mkt spec i början av dagarna
    Då kan det ju vara en nidis ändå. Vänta och se vad som händer med blödningen.
  • Pimpinellan
    FullMoon84 skrev 2011-02-28 19:46:01 följande:

Jag är ganska ny på sånt här med gravidiitet med har googlat att en nidblödning är ovanlig att få fast här på FL verkar det vanligt Tungan ute

Hur länge håller en sån i sig? Det står oxå att den "ska" vara rosa-röd men min är mörkröd

Ja,det är ovanligt,men likväl får ju vissa det så varför inte du?
    "Ska" och "ska" när det gäller fertilitet och graviditet stämmer sällan. Är blod gammalt blir det oftast brunrött-mörkrött,men i så fall mer segt,inte så flytande. Jag hade en helröd fläck i trosan när jag hade nidis,sen bara brunt på pappret.
  • Pimpinellan
    FullMoon84 skrev 2011-02-28 21:03:38 följande:

Är det någon som vet om just sådana nid-blödningar kopplas till tidiga missfall?

Vet inte om den frågan hör hemma här..:/

Jag fick en missabortion för några år sen, jag trodde jag va gravid i v 15 fast fostret dog i v 7.
    Då fick jag oxå blödning ca 1 vecka innan me´ns, men då visste jag inte namnet

Nej,jag har aldig hört nån koppling Att jag fick missfall var ren otur för det får jag alltid när jag är gravid.
  • Pimpinellan
    Längtar skrev 2011-03-01 16:20:59 följande:

Det kan vara så att du inte har någon ägglossning,då kommer mensen tidigare

Nej,i regel tvärtom. Utebliven äl ger vanligen längre cykler.
  • Pimpinellan
    Längtar skrev 2011-03-01 16:37:57 följande:
    Min mamma hade ingen ägglossning och då kom hennes mens tidigare.
    Ja,men vid vilken ålder och hur visste hon att hon var äl-lös? Enda sättet att veta det är egentligen att ta progesteronprov.
Svar på tråden Mensen 6 dagar tidig-vad menas med det?