• FullMoon84

Mensen 6 dagar tidig-vad menas med det?

Min men är regelbunden på 28-31 dagar. hade ÄL 17.19e feb. dvs 1 vecka sen.
    Igår fick jag symtom på att mensen är på gång med svullen mage och svullna bröst. Igår kom mensen och den har fortsatt idag.

men jag ska inte ha mens förren om 1 vecka. Alltså fick jag mens dag 23 i cykelns ist för dag 28-31.

Jag har läst om nidblödning och att det är ganska ovanligt att få men kan det varit en sån?
    mensen är inte rosa-röd och inte liknar inte flytning utan den är mörkröd

Är det menssen som är tidig bara eller kan det vara tidigt missfall?

• Svar på tråden Mensen 6 dagar tidig-vad menas med det?
  • FullMoon84
    Pimpinellan skrev 2011-02-28 16:42:16 följande:
    Inte en vecka tidig om man är helt regelbunden! Och aldrig om man vet när äl var. Min mens har aldrig på 32 år flippat så mycket,max några dar.

ts: hur mycket blöder du då? Precis som mens eller mindre och/eller annorlunda? Tiden låter mer som  nidblödning,men inte om du blöder mycket. Missfall brukar inte komma så tidigt heller utan vid tiden för mens.
    Jag böder inte mkt, satte in tampong igår på kvällen då blödningen började o har haft binda efter det för jag blöder inte mkt. Nu har blödningen/mensen varit i ca 1 dygn och det känns inte verkar inte vara vanlig mens, jag brukar blöda mkt spec i början av dagarna
  • FullMoon84

Jag är ganska ny på sånt här med gravidiitet med har googlat att en nidblödning är ovanlig att få fast här på FL verkar det vanligt Tungan ute

Hur länge håller en sån i sig? Det står oxå att den "ska" vara rosa-röd men min är mörkröd

• FullMoon84

Tack för informationen:) ska testa nästa fredag på beräknade mendagen.

• FullMoon84
    Eileen1 skrev 2011-02-28 20:42:53 följande:
    Hej Jag hade precis samma! Alltid 26-27 dags cykel. På dag 21 fick jag en blödning som aldrig riktigt drog igång men varade till och från i 3 dygn. Mest på pappret och ibland kom det på trosksyddet som räckte hela dan. Nu väntar jag på BIM och försök 2 med IVF så det vore ett underverk om detta var en nidis. Jag har BIM ons/tors. Samma sak hände sist jag var gravid men jag tror det bara blödde 1 dygn, men det var på dag 21, vilken färg minns jag ej. Detta var i juli 2009 sen fick jag tyvärr missfall och ingen ny graviditet efter det därav IVF. Ååååå vad man hoppas nu
    Ja verkligen! :)
     jag känner ibland att det bubblar till ibland och brösten är fortfarande svullna. En kompis undrade om jag hade gjort bröstförstoring.
    Men jag vågar ite riktigt lita på symptom för jag tycker mig känna det varje gång, men men mensen kommer kommer slut ändå:/
  • FullMoon84
    Pimpinellan skrev 2011-02-28 19:50:14 följande:
    I tre dar ska tilläggas.

Är det någon som vet om just sådana nid-blödningar kopplas till tidiga missfall?

Vet inte om den frågan hör hemma här..:/

Jag fick en missabortion för några år sen, jag trodde jag va gravid i v 15 fast fostret dog i v 7.
    Då fick jag oxå blödning ca 1 vecka innan me´ns, men då visste jag inte namnet

• FullMoon84

Min blödningar har inte slutat men jag blöder inte lika mkt som vid vanlig mens. Eftersom detta är 3e dagen idag det har pågått så blir jag osäker om det kanske inte är mensen iallf. Brösten är fortfarande  större än vanligt men inte ömma. Jag brukar alltid få svullna bröst vid mens men dom återfår sin naturliga size när mensen väl kommit.
    Nu är jag på dag 25 i cykeln och ska testa på fredag dag 28. Hoppas:)

• FullMoon84

En tanke o fråga till om Nid-blödning.

Har läst att det är väldigt ovanligt men jag är adopterad från Indien och det kanske är vanligare där än här hemma i svedala..hm, tänker mest högt nu;)

• FullMoon84
    Eileen1 skrev 2011-03-04 20:33:52 följande:
    Hur går det FullMoon? Fler symtom? Jag har gått över tiden nu och brösten är mega stora och gör ONT, kan ej sova på mage längre. Kissar precis hela tiden...svettningar kommer och går, nåt är helt klart annorlunda
    Jag har massor med symptom!
    Jättetrött hela tiden
    Det sticker i bröstvårtorna och dom är helt klart större
    Ömmar och sticker o tjejmagen
    Kissar väldigt ofta
    Mått illa ibland och kräkts 1 gång

Nu är jag på dag 30 i cykeln, har ej testat än men vet att jag är gravid. såhär har ja aldrig kännt innan och min "mens" varade i 3.5 dagar. Blödde jättelite och det räckte med att ha trosskydd, brukar annars ha ganska mkt mens och måste använda dom största tampongerna.
    Skrev i rubriken att "mensen" va 6 dagar tidig men min förra cykel va på 31 dagar så "mensen" måste varit mellan 7-8 dagar tidig. kan inte tänka mig att det skulle vara ngt annat än så kallad nidblödning

Har du testat dig?
  • FullMoon84

Har hört att kvinnor plussat sent så ge inte upp!

Jag har inte gått över tiden än så jag väntar med att testa mig tills mitten på nästa vecka.
    hur många dagar över BIM är du?

• FullMoon84

Vänta några dagar till innan du testar dig. Läste ngnstans att hcg-halten stiger jättefort under första tiden.

Jag har mina symtom som tydligast på kvällarna, väldigt sällan på morgonen

• FullMoon84

hur kommer det sig att vissa plussar sent o andra inte? har det med att göra när det befruktade ägget fäster?

Svar på tråden Mensen 6 dagar tidig-vad menas med det?