Inlägg från: Blue Vapor |Visa alla inlägg
  • Blue Vapor

Hur förvarar ni era pysselgrejer? Behöver tips!

Jag rekommenderar VARMT såna "bilmekarskåp" som finns i massor av olika storlekar på både Biltema och Clas Ohlson!! De sväljer HUR mycket som helst i pysselväg, och är billiga! Vänta ska jag lägga in en bild på mitt pysselbord i mitt galleri...... här är en länk så länge! (de flesta av mina pysselkompisar har likadana, de är jättesmarta och man kan dela av varje låda i flera mindre fack med plastväggar som antingen följer med eller som man kan köpa till)

www.clasohlson.se/ext.asp hoppas länken funkar....

• Blue Vapor

Mmm, de är jättebra faktiskt! Fast det där med översikten blir det ju lite si och så med, det kan jag hålla med om... blir ju dessvärre så, ju mer man *hehe* köper på sig... Jag hittar OFTA saker som jag helt glömt bort att jag äger

• Blue Vapor

Plocka undan, vad är det?? Oftast så har jag en liten liten liiiiten yta på sisådär 5 kvadratcentimeter att vara på efter någon minuts pysslande

Nej, jag har inte märkt mina lådor, det där får man rätt bra kläm på ändå tycker jag! Pärlor i ett område, ep:n i ett, wire i ett, stämpeldynor i ett, osv osv...... i en evighet Men det är klart, en märkning vore nog en bra idé.... om jag nånsin orkar!

Jag ska på hantverksmässan i Sollentuna imorrn, med en kompis, så jag förbereder en shoppinglista som vanligt!

• Blue Vapor

Oh, men du, då har du ju nästan precis missat en mässa....... har ett helt gäng pysselkompisar där hos dig, tycker de nästan alltid är på scrap- och stämpelmässor! Tror det var en i.... Partille eller nåt för ett tag sedan.. Jonsered kanske.... Det brukar faktiskt vara tvärtom - MÅNGA tillfällen runtikring där du bor, FÅ tillfällen här!

• Blue Vapor

Jag pysslar "bara" kort och scrap. Mest kort, för jag har lite prestationsångest då det kommer till scrap... måste bli perfekt Har gjort lite till släkt och vänner, och det är jag supernöjd med! Jag får inte påbörja någon mer hobby-gren, då drunknar jag i saker..... annars är jag vrålsugen på att göra smycken. *piskar mig själv på fingrarna*

Min sambo skulle bli så ofattbart RIK om jag dog och han fick sälja mina pysselsaker! Har saker för säkerligen tiotusentals kronor..... i varje fall ETT tiotusental.

Hehe.

• Blue Vapor

Hej, tack! Och japp, det är en del av mina stämplar! Jättesmart med en sån kast till dem! De flesta passar i hålen! Jag vill också ha upp saker på hyllor på väggen... tyvärr märkte vi att väggarna här är VÄLDIGT kexiga, så vi vågar inte riktigt oss på att borra upp mer nu... får försöka lösa det på annat sätt. Gamla 40-talshus du vet.

• Blue Vapor

Ja, lådorna kan man dra ut helt och hållet, så man kan ta och lägga ut några på skrivbordet för att se lite bättre vad man har i dem!

Usch ja, många pengar blir det.... fast jag övergick väldigt snabbt till att nästan BARA handla från sajter i USA. Blir mycket billigare i längden (trots frakt och ev tull) , och så har man SÅ mycket mer kul att välja på! Här hemma köper jag nästan bara octoberstamps motiv, för de gillar jag! Men då köper jag oftast bara omonterat, så har jag råd att köpa desto mer

Jag vill också börja med smycken.................... men jag FÅR inte. Det verkar vara så med alla pysselhobbysar - hela tiden behöver man mer och mer saker

• Blue Vapor

HAHA! Och du tror inte att min var nystädad då? FNISS, det brukar se überj*vligt ut i hela arbetsrummet! Mitt bord, pc-bordet, GOLVET...... allt är täckt av minst 30 cms lager av pyssel i alla former

• Blue Vapor

Fru kreativ -
    Perfekt att ta en oanvänd möbel i besittning! En sekretär är jag som gjord för ändamålet! Och vilket härligt pepparkakshus!!

Svar på tråden Hur förvarar ni era pysselgrejer? Behöver tips!