• Glass

Hur förvarar ni era pysselgrejer? Behöver tips!

Jag har samlat ppå mit rätt mycket pysselgrejer under åren, men jag förstår inte hur jag ska förvara det på ett bra och smidigt sätt. så att det är lätt att överblicka vad man har och lätt att använda.
    Jag har funderat på såna där fiskelådor med små fack, men de tar bara större plats och sen verkar de inte så himla praktiska till väldigt små saker som paljetter och liknande.

Hur har ni det?

• Svar på tråden Hur förvarar ni era pysselgrejer? Behöver tips!
  • Bast

Jag har tre lådor (inköpta på IKEA) som står uppepå en garderob. I dem har jag delat upp lite, så att jag har t.ex gips och liknande i en, pärlor och smyckegrejjor i en och papper till kort och sånt i en. Pärlorna (som ju är små och pluttiga) ligger i burkar, och trådar och sånt ligger i sina egna påsar.
    Lite halvrörigt kanske, men det funkar.

Däremot vore det spännande att se om nån har "den ultimata lösningen"!!!!

• Bast

Men, är det INGEN annan som har nån smart förvaring????

• Glass
    Bast, jag tror att jag har för mycket prylar för att få plats på ditt förvaringssätt. Sedan är det rätt smidigt att kunna plocka fram allting på en gång när det är pysseldags.  Nu i jultider så plockas det inte ens bort
  • Bast

Hur har du ditt pyssel förvarat då, Glass??????

• Glass

Jag har en rätt stor plastback med en överdel. Alla färgerna är i botten och överdelen är fullpackad med små burkar och plastpåsar. Sedan ställer jag fram allt på en gång och så får jag krafsa igenom det. Inte alls så smidigt...

• Tikka

Jag har pysselgrejor i allt jag kan komma på. Lätta-förpackningar, gräddfils-förpackningar, IKEA-lådor, filmrulls-burkar ja allt jag kan hitta. Och alla dessa "byttor" har jag i större IKEA lådor, såna som man kan stapla på varann. Men de är ordentligt märkta så man inte behöver öppna alla för att komma åt de man ska ha.

• Glass
    Tikka, men vet du vad du har då?
    Jag måste se allt, tex alla paljetter för att inse vad det är som jag vill använda just nu. Jag har lite svårt att överblicka vad jag har och vad jag vill använda.
  • Lantisen

jag förvarar mina pysselgrejer i fina papplådor i storlek som skokartonger. Där jag satt fina etiketter på vad det innehåller. Och dessa lådor står i mitt hobbyrum i en bokhylla. Pärlor och paljetter har jag i en sån där lite låda från biltema med små fack och genomskinligt lock. Då har jag bra överblick. Penslar förvaras i en fin målad kruka....

• Blue Vapor

Jag rekommenderar VARMT såna "bilmekarskåp" som finns i massor av olika storlekar på både Biltema och Clas Ohlson!! De sväljer HUR mycket som helst i pysselväg, och är billiga! Vänta ska jag lägga in en bild på mitt pysselbord i mitt galleri...... här är en länk så länge! (de flesta av mina pysselkompisar har likadana, de är jättesmarta och man kan dela av varje låda i flera mindre fack med plastväggar som antingen följer med eller som man kan köpa till)

www.clasohlson.se/ext.asp hoppas länken funkar....

• Glass
    Oj vilken härlig pysselhörna du har!!!
    Jag blir riktigt avundsjuk
    Såna lådor verdar faktiskt vara rätt bra. Jag vet bara inte riktigt vart jag ska ha dem, men jag får fundera lite på det.
    Lantisen, jag har lite svårt att överblicka när det är i lådor, men märker man det ordentigt så borde man ju vänja sig.
Svar på tråden Hur förvarar ni era pysselgrejer? Behöver tips!