• Dixie

Barnvagn på flygplan

KK1974 skrev 2011-03-01 11:20:45 följande:
    Du skriver inte hur stort barnet är, men det kan vara värt att fråga om ni får ta med vagnen som handbagage. Det kan bli lång väntan mellan incheckning och avfärd och då är det bökigt att gå där och kånka... Jag flög ensam med bebis på tio månader till Århus en gång och då gjorde jag så. Lite bökigt när vagnen skulle röntgas men man får ju hjälp! Det var skönt att ha någonstans att sätta honom för det var 45 minuters väntan... När jag kom ut till planet tog de vagnen och körde in den i någon skrubb baktill på planet och när vi landade stod den och väntade på oss på landningsbanan.
    fast många flygplatser tillåter inte att man tar vagnen till gate - det kvittar hur gamla barnen är! 
  • Dixie
    älskarlivet81 skrev 2011-03-05 11:39:35 följande:
    Det är väl flygbolagen som bestämmer?
    Vi har i alla fall tur, ska flyga i april och på kastrups hemsida står det att man kan få ta med sig om flygbolaget tillåter och vårt flygbolag tillåter.. Vi har en så liten vagn så vi kan ta den ombord på flyget. 
    nja, så enkelt är det inte - tex på Arlanda får man inte ta med några vagnar alls......

men på Kastrup har vi tagit med vagn, det har inte varit några problem - men tänk på när ni sedan landar på Kastrup igen, så får ni inte vagnen när vi går av planet, utan den kommer med resten av bagaget! 
  • Dixie
    älskarlivet81 skrev 2011-03-05 12:09:40 följande:
    Dixie: vi kommer kunna ha vår vagn med oss som handbagage dvs med ombord på planet så vi får visst den direkt när vi går av.
    nja, var inte helt säkra på det....... vi har en Quinny zapp som vi har haft som handbagage - men när vi skulle gå på planet i NY var det tvärstopp - det fick vi inte alls......
Svar på tråden Barnvagn på flygplan