• Knoddas11

Hur ofta äter ni sötsaker?

Jag tycker jag äter bra och nyttig mat. Men varje kväll efter middagen blir jag så sötsugen. Det kan räcka med att ta ett par vindruvor eller liknande. Men oftast blir det tyvärr lite glass. Skäms Hur ofta äter ni sötsaker?

• Svar på tråden Hur ofta äter ni sötsaker?
  • lövet2

Jag tar nästan alltid något sött till kaffet. En chokladbit, en kaka eller ett par hallonbåtar!

• Knoddas11

Precis till kaffet hör det liksom till att man kanske tar en bit choklad eller så.
    Anledningen till att jag undrar är för att jag under alla de urinprover jag gjort hos BM har läckt socker i urinen.

• Linda1976

Aldrig. 

Sen jag började med lchf har mitt sötsug (som var jävulskt) helt försvunnit. Det enda jag äter i den vägen är 90% choklad nån gång. På kvällskvisten tar jag gärna ost, jag älskar ost. 

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • lövet2
    Knoddas11 skrev 2011-02-28 20:42:22 följande:
    Precis till kaffet hör det liksom till att man kanske tar en bit choklad eller så.
    Anledningen till att jag undrar är för att jag under alla de urinprover jag gjort hos BM har läckt socker i urinen.
    Oj, jag såg inte att tråden låg under Gravid. Sorry!

När jag varit gravid, så har jag knappt ätit sötsaker alls, eftersom de gjort mig illamående.
  • Linda1976
    lövet2 skrev 2011-02-28 20:46:53 följande:
    Oj, jag såg inte att tråden låg under Gravid. Sorry!

När jag varit gravid, så har jag knappt ätit sötsaker alls, eftersom de gjort mig illamående.
    Haha, inte jag heller! Nåja, mitt svar får hänga kvar ändå!
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Dixie
    Knoddas11 skrev 2011-02-28 20:30:16 följande:
    Jag tycker jag äter bra och nyttig mat. Men varje kväll efter middagen blir jag så sötsugen. Det kan räcka med att ta ett par vindruvor eller liknande. Men oftast blir det tyvärr lite glass. Skäms Hur ofta äter ni sötsaker?
    jag ät sötsugen nästan varje kväll - och det hjälper inte med vindruvor för min del - så det blir ofta en chokladbit när de stora barnen har somnat!
  • Luulu

Väldigt sällan nu för tiden. Både i denna graviditet och min förra fick jag sug på frukt och sånt i stället, som tur va!
    Innan jag va gravid kunna jag äta sötsaker varje dag!! :p

• Knoddas11

Är lite orolig att jag ska utveckla någon gravid-diabetes eller liknande. Ska göra en glukosbelasning nästa vecka. Håller tummarna på att det inte är något farligt.

• simmaren

det kan vara sa att du inte riktigt ater ratt pa kvallarna om det ar sa att du blir sotsugen for mycket.. Kanske du ska prova ata mer fett, sasom smor eller kokos olja till maten..

LCHF ar ett bra alternativ! Kanske du ska prova.. sen ar jag inte jatte for socker,men lite glass da och da skadar ju inte..

• Mem3

Förra gången jag va gravid åt jag massor av chokladpudding...Typ tre stora glas i veckan dock va detta bar i slutet...onyttig jo jag vet! Plus att jag kunde smälla i mig ett paket med piggilin i veckan..

• sasan

några ggr varje dag! mest kakor, lite överblivet godis från helgen osv,,,, :( ju mer jag tänker på att jag inte ska äta nått sött desto  mer sötsugen blir jag. Äter frukt oxå men det hjälper inte mot suget.
    Har dock inte fått nått negativt sagt om urin och blodprover hos bm.

• princess edition

jag äter också i stort sett sött (godis, glass, bulle/kaka) varje dag nu under graviditeten. det är jättesjukt efterso jag annars knappt äter sånt alls. kanske nån gång i månaden högst i vanliga fall. jag vet att det inte är bra och att det är ännu sämre nu me bebis i magen, men ja kan inte låta bli. har aldrig haft sånt sug innan. å frukt som jag i vanliga fall älskar är ja inte alls lika sugen på längre. synd...

Svar på tråden Hur ofta äter ni sötsaker?