Inlägg från: TiraMaria Lucinda |Visa alla inlägg
  • TiraMaria Lucinda

varnng för trygg hansa

Vi har trygghansa som försäkringsbolag och jag kan bara säga gott om dom. Vi har alltid fått snabb respons och trevligt bemötande. Dom kan ju inte dra pengar från ert konto om inte ni medgett detta och speciellt inte om ni inte har dom som försäkringsbolag, så det låter väldigt underligt.

• TiraMaria Lucinda
    Mummy skrev 2011-03-01 14:15:02 följande:
    Vi har samma åsikt. Det har gått kanonsmidigt och de ersätter sjukhusvistelser och skador väldigt snabbt och med trevlig personal
  • TiraMaria Lucinda
    Birgitta2 skrev 2011-03-01 14:21:41 följande:
    Den enda gång som Trygg Hansa blir besvärliga är vid skadereglering efter en skada. DÅ skall man INTE ha Trygg Hansa. I övrigt så har de hos mig skött sina dragningar och varit allmänt bra att ha att göra med. Dock har jag, efter rådivning hos juristfirma som sysslar med skadereglering, bytt till annat bolag. 
    Vi var nyss med om en stor vattenskada i taket och det har inte varit några som helst problem med skadereglering och vi har fått rimlig ersättning. Varför ska man INTE ha trygghansa då menar du?
  • TiraMaria Lucinda
    Birgitta2 skrev 2011-03-01 14:29:56 följande:
    Vad kul att höra lite solskenshistorier. Det verkar som om de ändrat policy . De var kända för att förr vägra betala ut någon ersättning utan lååååång handläggning och bevisföring.
    Har inte tagit mer än 2 veckor ungf för dom att handlägga, skicka besiktningsman och betalat ut pengar, så vi är otroligt nöjda med dom :) tråkigt att du inte har samma erfarenheter av dom
Svar på tråden varnng för trygg hansa