• Super blondinen

varnng för trygg hansa

Hej alla.
    Kom hem i dag och såg att Trygg Hansa dragit 1000kr från vårat konto.
    Kontakta då dem för hundrade gången.
    Och frågade va de höll på med .
    Då svara de att de in tänker åtgärda problemet utan de tänker fortsätta dra pengar från mitt konto.
    Hur kan ett försäkringsbolag dra pengar för en försäkring som man inte har??
    Jag varnar ALLA UMGE ALLDRIG ERT KONTO TILL TRYGG HANS då blir ni fattiga.
    Nå fler som haft samma problem?

0200-225800

• Svar på tråden varnng för trygg hansa
  • Mummy

Det förstår du väl att något blivit fel. Självklart drar de inte för en försäkring du inte har

• TiraMaria Lucinda

Vi har trygghansa som försäkringsbolag och jag kan bara säga gott om dom. Vi har alltid fått snabb respons och trevligt bemötande. Dom kan ju inte dra pengar från ert konto om inte ni medgett detta och speciellt inte om ni inte har dom som försäkringsbolag, så det låter väldigt underligt.

• Mummy
    TiraMaria Lucinda skrev 2011-03-01 14:14:18 följande:
    Vi har trygghansa som försäkringsbolag och jag kan bara säga gott om dom. Vi har alltid fått snabb respons och trevligt bemötande. Dom kan ju inte dra pengar från ert konto om inte ni medgett detta och speciellt inte om ni inte har dom som försäkringsbolag, så det låter väldigt underligt.
    Vi har samma åsikt. Det har gått kanonsmidigt och de ersätter sjukhusvistelser och skador väldigt snabbt och med trevlig personal
  • TiraMaria Lucinda
    Mummy skrev 2011-03-01 14:15:02 följande:
    Vi har samma åsikt. Det har gått kanonsmidigt och de ersätter sjukhusvistelser och skador väldigt snabbt och med trevlig personal
  • Mareldsbarn

Men hoppsan. Trist att de drar pengarfrån ditt konto utan ditt medgivande. Eller har de ditt medgivande? SJälvklart har något blivit fel och går ju inte med på att finna dig i detta med att de tänker fortsätta dra 1000 kr per månad för något du inte säger dig ha.

Vad sa de när ud ringde? De kan omöjligt ha låtit bli att förklara vad dess 1000 kr står för utan bara svarat att de tänker fortsätta dra dessa pengar. Vad är det för försäkran du har hos dom som kostar dig 1000?

• Birgitta2

TS. Du måste missuppfattat. Inget företag drar pengar från ens konto utan medgivande och utan att du har affärer med dom. Du får nog gräva lite djupare.

• Super blondinen

Vi täknade en försäkring hos dem med 14dagars ånger rätt ringde upp dem dagen efter och tog bort försäkringen för vi inte vill ha den.

Sen har bara problemen ökat.

De skulle ta bort försäkringgen men gjorde inte det sen börja de dra mer o mer pengar .

Sen köpte vi ny bil i december och helt plötsligt hade vi försäkring hoss trygg hansa utan och bätt om det.

I januari kontaktar vi dem igen och frågar va de håller på med och frågar varför de inte tagit bort vårat Autogiro medgivande för som ve sagt till om och som borde varit gjort för flera år sen då vi gav dem auto giro medgivade för 5år sen.

Det skulle ske snarast.

Men tydligen inte.

Nu vägrar de betala det som de dragit och vi sitter i kläm då det inte var våra pengar.

Och de bara skrattar oss i ansiktet.

Vet inte vad man ska göra har pratat med konsoment rådgivningen och de bara säger att vist man kan gå vidare men trygg hansa kommer vinna då de är så stora.

Hur ska man göra?

• Lady without tattoo

Jag har bara goda erfarenheter av Trygg Hansa

JAG HAR EN RENRASIG HUND
Svar på tråden varnng för trygg hansa