• Super blondinen

varnng för trygg hansa

Hej alla.
    Kom hem i dag och såg att Trygg Hansa dragit 1000kr från vårat konto.
    Kontakta då dem för hundrade gången.
    Och frågade va de höll på med .
    Då svara de att de in tänker åtgärda problemet utan de tänker fortsätta dra pengar från mitt konto.
    Hur kan ett försäkringsbolag dra pengar för en försäkring som man inte har??
    Jag varnar ALLA UMGE ALLDRIG ERT KONTO TILL TRYGG HANS då blir ni fattiga.
    Nå fler som haft samma problem?

0200-225800

• Svar på tråden varnng för trygg hansa
  • TiraMaria Lucinda
    Birgitta2 skrev 2011-03-01 14:29:56 följande:
    Vad kul att höra lite solskenshistorier. Det verkar som om de ändrat policy . De var kända för att förr vägra betala ut någon ersättning utan lååååång handläggning och bevisföring.
    Har inte tagit mer än 2 veckor ungf för dom att handlägga, skicka besiktningsman och betalat ut pengar, så vi är otroligt nöjda med dom :) tråkigt att du inte har samma erfarenheter av dom
  • Super blondinen

Nu har jag ringt till dem igen o försökt få prata med deras kund ombudsman.
    Men först hamnar jag hos Press ansvarig sen hos kuntjänst igen.
    Har även fått svar av min Bank som spärrade Trygghansa helt från mitt kont och kommer alldrig kunna få medgivande där igen,.

• Mummy
    Lizzie88 skrev 2011-03-01 14:29:24 följande:
    jag har trygg hansa och det enda som jag stör mej på är att de höjer försäkringarna med några kronor nästan varje månad.
    annars är de bara bra med dem. eller inte helt, min son får ingen vanlig bra försäkring. bara för en sak när han föddes. de vägrar att ge han en bättre försäkring.
    annars som sagt har jag inga problem med dem.
    och de kan juh inte dra pengar om du inte har en försäkring hos dem.
    du får vara på dem mer och vara hård mot dem
    Alla försäkringsbolag har sånna regler. Dottern har förkylningsastmaastma och hon skulle få svårt att få en bra försäkring på Länsförsäkringar om vi bytte till dem. Så det är absolut inget speciellt för TH.
    Vi har haft våra barnförsäkringar där några år och har aldrig fått höjda försäkringar
  • Leoella

Har bil och hus försäkrat i Trygg Hansa och är bara nöjd. Fick för ett antal år sen inbrott i bilen och blev av med en massa nyss inköpta prylar. Detta gick på hemförsäkringen och jag fick ersatt MER än vad jag egentligen trodde jag skulle få.

• Frk Svår
    Birgitta2 skrev 2011-03-01 14:21:41 följande:
    Den enda gång som Trygg Hansa blir besvärliga är vid skadereglering efter en skada. DÅ skall man INTE ha Trygg Hansa. I övrigt så har de hos mig skött sina dragningar och varit allmänt bra att ha att göra med. Dock har jag, efter rådivning hos juristfirma som sysslar med skadereglering, bytt till annat bolag. 
    Jag kan säga exakt samma sak om Länsförsäkringar Hade det inte varit för att LF är absolut billigast för oss så hade vi bytt försäkringsbolag (bil) för längesedan. Tack och lov blir bilen inte stulen varje år
  • EeMe

Fick en rejäl fuktskade i mitten av september 2010 och ringde bolaget direkt. Vi kan fortfarande varken duscha eller gå på toaletten hemma! Det har varit otaliga diskussioner kring hantverkare, erästtaning och massa saker hit och dit. Nu ser det ut som om vi kanske, eventuellt, har ett någorlunda funktionellt badrum till helgen. Ett halvår senare... Det är inte ok enligt mig... Visst, toktiden kan man inte på verka men ändå! Säg att det torkade i en månad... Då har de haft fem månader på sig att fixa ett fucking badrum, under den tiden har vi själva hunnit med att renovera tre rum och fixa boyta av en helt oinredd kallvind...

• Kravmärkt

Men TS om du köpt en ny bil så startar inte en försäkring av sig själv. Har bilhandlaren skickat in bevis till valfritt bolag eller hur har ni gjort? Ångerrätten på 14 dgr gäller nämligen inte om bilfirman tecknat. Eftersom det är lag i Sverige på att ha trafikförsäkring så är det mkt viktigt att du ser till att teckna en ny försäkring om ni nu strypt autogireringen. Försäkringen på nya bolaget ska gälla från samma dag ni betalt till, hos TH annars får ni krav från TFF för de dagar bilen varit oförsäkrad, vilket är en myyycket dyrare historia.

• mammi

ts. förstår dig. fick betala över 2500kr om året för min, dottras och hem försäkringen hos dom. var till slut tvungen att säga upp dom. pga av att deras fakturor slutade fungera att betala över internet banken. fick flertalet gånger betala på banken. trygg hansa har iaf hade personal som hade svärt att fatta det man sa. tecknade gravidförsäkring där för dottra gratis första året stod det. men det var bara gratis tills hon var född. mm alla försäkringsbolg verka ha otrevlig personal ibland.

hoppas det löser sig.

• Decembra

Ledsamt att höra, Är en av de som bara har positiva erfarenheter.

Fick precis idag in 1000:- ("lustigt nog") för när jag var in och
    opererade bort blindtarmen för 2 veckor sen. Anmälde det i slutet
    av förra veckan...

٩(-̮̮̃-̃)۶ Mamma till två gossar, -06 & -08 ٩(-̮̮̃-̃)۶
  • Zenobia

Dom är lite sega på det där om man säger upp försäkringen. Säger man upp försäkringen efter den 15 en månad då dras det ändå på autogirot eftersom dom går om varandra. Sen tar det typ hundra år innan man får tillbaks pengarna, så man ska ta bort dom på en gång från autogiro från banken.

Vi hade dom förut men vi har bytt försäkringsbolag, dom var inte så hjälpsamma när våran husvagn krachade. Det enda dom kunde erbjuda var en ersättningshusvagn om vi var på semester som vi inte var på. Men inget annat, sen att det stod i försäkringspapprerna senare när vi såg det att vi hade faktiskt rätt att få bärgare.
    Det dom proppsade på hela tiden var att vi skulle ta det på bilens försäkring, bara för dom antagligen såg att vi inte hade bilen försäkrad hos dom. Men bilen var inte våran så då kunde vi inte göra det.

• LizethV

vi har trygg hansa o dom drar automatiskt av pengarna från mitt konto varje månad..o de har funkat jätte bra o dom drar av det dom ska dra av.

• Alyssa

Har varit försäkrad hos trygghansa i måååånga år och har aldrig haft något strul med dom! Saker fixas lätt och snabbt och de är dessutom billigare än många andra. Är supernöjd! Har både lägh, bil och barn försäkrade där.

• Knappamamma

Har trygghansa till allt utom gubbens mc försäkring där är de svindyra.
    Råkat ut för något pucko i kundtjänst någon gång och skulle då gå ur av lite principskäl men hamande hos en kanon handläggare fick ner alla försäkringarna och fick hennes direktnr så nu är de alltid dit ja ringer vid ändringar mm.

När varmvattenberedaren gick sönder för ett tag sen så fick vi pengarna jättesnabbt och vi behövde inte ens bevisa hur gammal den var utan fick full ersättning.

KANONBRA

• BenZaa

Förra månaden drog Trygghansa pengar av min man. 909 kr. Han har inte heller gett sitt medgivande i det och har ringt och då lovade dom att ordna det.. men det har inte hänt något fast han ringt flera ggr...

• Försök inte

De kan inte dra per automatik utan medgivet från kunden. Ni måste ha skrivit under att det är ok att de tar pengar direkt från ert konto till räkningen.

• BenZaa

Min man fick hem papper om autogiro som han INTE skrivit på. Och det såg dom även sist han ringde in.

• Spartacus

är arg på trygg-hansa över hur dom behandlat min man men tycker dom har värda försäkringar för barn!

min man fick inte ut någon försäkring för sin reumatism och nu går jag och betalar
    en försäkring som inte gäller hals, bröst luftvägar osv osv. med andra ord,
    det är bara en livförsäkring!

har dock tyckt att dom är bra för barnen,
    dom är väl mer givmilda där

ska snart få ut för en tandläkargrej för minstingen
    och det känns ju skönt att slippa betala sånt själv då det kan kosta mycket.

Svar på tråden varnng för trygg hansa