• Super blondinen

varnng för trygg hansa

Hej alla.
    Kom hem i dag och såg att Trygg Hansa dragit 1000kr från vårat konto.
    Kontakta då dem för hundrade gången.
    Och frågade va de höll på med .
    Då svara de att de in tänker åtgärda problemet utan de tänker fortsätta dra pengar från mitt konto.
    Hur kan ett försäkringsbolag dra pengar för en försäkring som man inte har??
    Jag varnar ALLA UMGE ALLDRIG ERT KONTO TILL TRYGG HANS då blir ni fattiga.
    Nå fler som haft samma problem?

0200-225800

• Svar på tråden varnng för trygg hansa
  • Birgitta2

Den enda gång som Trygg Hansa blir besvärliga är vid skadereglering efter en skada. DÅ skall man INTE ha Trygg Hansa. I övrigt så har de hos mig skött sina dragningar och varit allmänt bra att ha att göra med. Dock har jag, efter rådivning hos juristfirma som sysslar med skadereglering, bytt till annat bolag. 

• Birgitta2

TS, det låter som om de dragit en årsbetalning på nån hemförsäkring eller liknande. Gå in på deras hemsida och sök efter ditt konto (du har väl några papper från TH?). Du skall kunna se din egen försäkring där.

• såffan

jag har trygg hansa och är så fruktansvärt nöjd, har aldrig varit några ploblem med något och alltid blivit trevligt bemött. Har heller aldrig behövt vänta mer än 2 dagar på pengar när det hänt något...

• Mizzz
    Super blondinen skrev 2011-03-01 14:20:04 följande:

Vi täknade en försäkring hos dem med 14dagars ånger rätt ringde upp dem dagen efter och tog bort försäkringen för vi inte vill ha den.

Sen har bara problemen ökat.

De skulle ta bort försäkringgen men gjorde inte det sen börja de dra mer o mer pengar .

Sen köpte vi ny bil i december och helt plötsligt hade vi försäkring hoss trygg hansa utan och bätt om det.

I januari kontaktar vi dem igen och frågar va de håller på med och frågar varför de inte tagit bort vårat Autogiro medgivande för som ve sagt till om och som borde varit gjort för flera år sen då vi gav dem auto giro medgivade för 5år sen.

Det skulle ske snarast.

Men tydligen inte.

Nu vägrar de betala det som de dragit och vi sitter i kläm då det inte var våra pengar.

Och de bara skrattar oss i ansiktet.

Vet inte vad man ska göra har pratat med konsoment rådgivningen och de bara säger att vist man kan gå vidare men trygg hansa kommer vinna då de är så stora.

Hur ska man göra?

Gå in på din internetbank och ta bort medgivandet....
    Birgitta2 skrev 2011-03-01 14:21:41 följande:
    Den enda gång som Trygg Hansa blir besvärliga är vid skadereglering efter en skada. DÅ skall man INTE ha Trygg Hansa. I övrigt så har de hos mig skött sina dragningar och varit allmänt bra att ha att göra med. Dock har jag, efter rådivning hos juristfirma som sysslar med skadereglering, bytt till annat bolag. 
    Har aldrig upplevt några sånna problem. Vi har fått ersättning väldigt fort varje gång. Bla när vår bil blev totalförstörd (repad), det tog totalt 3 veckor för dom att handlägga (dvs få in foton från verkstad och bedöma om de skulle lösa in eller laga).
    ♥ Linus 2007-04-21 ♥ ---||--- ♥ Pyret BF 2011-03-16 ♥
  • Donum

Även jag har Trygg & Hansa och är fantastiskt nöjd. De har alltid varit otroligt serviceinriktade och tillmötesgående. Dessutom fick jag den glada överraskningen att få pengar av dem för tiden på BB på studs och utan krångel. 

TS - du måste ha engagerat dem på något sätt. De kan inte dra pengar från något konto utan autogiromedgivande.  

• TiraMaria Lucinda
    Birgitta2 skrev 2011-03-01 14:21:41 följande:
    Vi var nyss med om en stor vattenskada i taket och det har inte varit några som helst problem med skadereglering och vi har fått rimlig ersättning. Varför ska man INTE ha trygghansa då menar du?
  • Lizzie88
    jag har trygg hansa och det enda som jag stör mej på är att de höjer försäkringarna med några kronor nästan varje månad.
    annars är de bara bra med dem. eller inte helt, min son får ingen vanlig bra försäkring. bara för en sak när han föddes. de vägrar att ge han en bättre försäkring.
    annars som sagt har jag inga problem med dem.
    och de kan juh inte dra pengar om du inte har en försäkring hos dem.
    du får vara på dem mer och vara hård mot dem
  • Birgitta2
    TiraMaria Lucinda skrev 2011-03-01 14:28:02 följande:
    Vi var nyss med om en stor vattenskada i taket och det har inte varit några som helst problem med skadereglering och vi har fått rimlig ersättning. Varför ska man INTE ha trygghansa då menar du?
    Vad kul att höra lite solskenshistorier. Det verkar som om de ändrat policy . De var kända för att förr vägra betala ut någon ersättning utan lååååång handläggning och bevisföring.
  • Mizzz
    Birgitta2 skrev 2011-03-01 14:29:56 följande:
    Vad kul att höra lite solskenshistorier. Det verkar som om de ändrat policy . De var kända för att förr vägra betala ut någon ersättning utan lååååång handläggning och bevisföring.
    Har aldrig sett något om det. Satt och googlade för att de hur de handerade just bilskador när vi skulle begära ersättning och hitta inget negativt. Fick mycket bra ersättning oxå, men än vi hade fått om vi sålt bilen innan skadan.
    ♥ Linus 2007-04-21 ♥ ---||--- ♥ Pyret BF 2011-03-16 ♥
  • Åssi

Börja med att gå in på internetbanken och spärra automedgivandet.

Svar på tråden varnng för trygg hansa