Super blondinen skrev 2011-03-01 14:20:04 följande:
Vi täknade en försäkring hos dem med 14dagars ånger rätt ringde upp dem dagen efter och tog bort försäkringen för vi inte vill ha den.
Sen har bara problemen ökat.
De skulle ta bort försäkringgen men gjorde inte det sen börja de dra mer o mer pengar .
Sen köpte vi ny bil i december och helt plötsligt hade vi försäkring hoss trygg hansa utan och bätt om det.
I januari kontaktar vi dem igen och frågar va de håller på med och frågar varför de inte tagit bort vårat Autogiro medgivande för som ve sagt till om och som borde varit gjort för flera år sen då vi gav dem auto giro medgivade för 5år sen.
Det skulle ske snarast.
Men tydligen inte.
Nu vägrar de betala det som de dragit och vi sitter i kläm då det inte var våra pengar.
Och de bara skrattar oss i ansiktet.
Vet inte vad man ska göra har pratat med konsoment rådgivningen och de bara säger att vist man kan gå vidare men trygg hansa kommer vinna då de är så stora.
Hur ska man göra?
Gå in på din internetbank och ta bort medgivandet....
Birgitta2 skrev 2011-03-01 14:21:41 följande:
Den enda gång som Trygg Hansa blir besvärliga är vid skadereglering efter en skada. DÅ skall man INTE ha Trygg Hansa. I övrigt så har de hos mig skött sina dragningar och varit allmänt bra att ha att göra med. Dock har jag, efter rådivning hos juristfirma som sysslar med skadereglering, bytt till annat bolag.
Har aldrig upplevt några sånna problem. Vi har fått ersättning väldigt fort varje gång. Bla när vår bil blev totalförstörd (repad), det tog totalt 3 veckor för dom att handlägga (dvs få in foton från verkstad och bedöma om de skulle lösa in eller laga).