Inlägg från: Anonym (fet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (fet)

En sallad?

Hur äter jag för att undvika kalorier?
    Vad kan jag äta som är riktigt kalorisnålt?
    Vad äter ni som vill ner i vikt? Har försökt gå ner dem sista kilona nu men inget händer.
    Är sallad, m bulgur och grönsaker bra att äta då kanske?

• Svar på tråden En sallad?
  • Anonym (fet)

Tack!!!
    men om jag äter en blandad sallad, då är det ju helt omöjligt för mig att räkna ut hur mycket kalorier den innehåller?

• Anonym (fet)
    h8him skrev 2011-03-01 22:49:37 följande:
    Klart det går att räkna ut om du har en våg. Men vill du veta vad du ska äta för grönsaker kan denna lista fungera: www.kaloritabell.com/kaloritabell_gronsaker.h...
    Oj TACK! Den kommer att hjälpa!

Hur ska jag bära mig åt om jag väger? Ska jag väga varje portion?
    Men hur blir det jag vet ju inte hur mycket bulgur, sallad, lök, paprika osv som kom med just från min tallrick?
  • Anonym (fet)
    Anonym skrev 2011-03-02 00:24:45 följande:
    Byt ut pasta, ris, bulgur, potatis etc mot kokt broccoli eller blomkål. Det innehåller färre kalorier.
    Ät bara på assietter och skapa inte berg av mat.
    Drick en klunk vatten mellan varje tugga (och ett stort glas vatten innan du ens börjar äta).
    Ät 3 mål om dagen. Inget därimellan.
    Räkna kalorier och använd en köksvåg. Att ligga på ca 1100-1200 kcal om dagen plus ev. motionskalorier ger en säker viktnedgång som är ganska hälsosam.
    Ta max en svullardag i månaden. Att ta en ledig dag i veckan kan förstöra hela veckans ansträngningar.
    Tack Alla för bra svar!!

OJ! Jag som har proppat bulgur för att jag hört det ska vara nyttigt. Fan!
    Jag brukar köpa sallad från ica maxi, sån som man plockar ihop själv. Därför det är så svårt med vägandet, man vet ju inte hur mycket av det man slevat upp på tallriken som är sallad, gröna bönor osv osv då allt ligger tillsammans ihop i en burk...
Svar på tråden En sallad?