• Greta

Behöver synpunkter på Kronan duovagn

Jag och min sambo väntar vårt första barn och håller på och tittar lite på vagnar. Jag har fastnat för Kronan duovagn och skulle vilja ha synpunkter på vad ni tycker om denna. Gärna både positiva och negativa erfarenheter.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Behöver synpunkter på Kronan duovagn
  • Greta
    MammanZ skrev 2011-03-07 10:27:48 följande:
    Har precis tyvärr sålt våran kronan, då vi behövde en syskonvagn. Kan lätt säga att om kronan gjorde syskonvagnar hade vi köpt en rakt av.
    Vi är jättenöjda med kronan vagnen, stabil, funkar i alla väderlekar. Det enda vi tyckte var lite dåligt var att avståndet mellan botten på ligg/sittdelen och varukorgen är lite lågt, men den kändes inte låg när det gäller hur barnet sitter eller handtaget för den som kör (vi är 170-180 cm)
    Kan även rekomendera deras skötväska, den rymmer verkligen allt!
    Tack för dina synpunkter! :)

Använde ni mjuklift i er? Jag har hört att den är ordentlig och funkar bra i regn och rusk. Men hur är den i stad- och shoppingmiljöer? Är den tung att lyfta in och ut ur bilen? Hade den några säkerhetsbrister som ni upptäckte?
  • Greta

Den här tråden går lite segt har jag märkt. Finns det inte så många Kronan ägare här på Familjeliv!?

• Greta
    kirsty skrev 2011-03-11 20:16:02 följande:

Vi har en kronanvagn men bebis har inte pluppat ut än så den är ju inte så vältestad ;)

Men att bara köra runt tom i huset och lasta i och ur bilen tycker jag har funkat fint, den är mycket mer lättkörd än brorsans cresent. Vi valde kronan för att vi behöver en stabil vagn då vi har 3 hundar och går mycket i naturen.
    En detalj jag gillar är det inbyggda solskyddet, känns mycket värt att slippa parasoller.

Har ni köpt en ny eller begagnad? Tycker du den är tung att lasta ut och in ur bilen? Är den för låg för långa personer? Jag har hört både att den är låg, men att den ändå ska vara väldigt ergonomisk för just långa personer.
  • Greta
    Butikslager skrev 2011-03-12 09:49:29 följande:
    Jag älskar våran Kronan! Som någon sa tidigare, hade de haft en syskonvagn hade vi köpt den direkt.

Mycket stabil vagn med bra varukorg som man kan "tippa" för att få i större grejer. Solkepsen på sufletten är också en fantastisk grej! Sen fick vi med en pump = superbra! Och regnskydd och myggnät.

Jag tycker inte den är tung och den är lätt att fälla och öppna.
    När man tar av däck och ligg/sittdel får man plats med väldigt mycket mer i bilen.

Skötväskan är också väldigt bra och praktisk och jag gillar att den har ett inbyggt skötunderlägg! Jag använder det jämt, även hemma.

Vi är väldigt nöjda!!

Fick vagnen på 7dagar också från att vi beställde den. Superbra!!!
    Tack för era synpunkter! :)

Använder du/ni mjuklift i eran? På Kronans hemsida finns det en. Passar den bra i liggdelen?
  • Greta

Är det någon av er som har en lång man/sambo/pojkvän? Min sambo är 1,93 och jag undrar hur den är för långa personer?

• Greta
    ball of yarn skrev 2011-03-17 10:22:33 följande:
     om du köper till terrängdäck så blir den ju lite högre också...
    Ja just det, tack för tipset! Vad är skillnaden med terrängdäck rent körmässigt?
Svar på tråden Behöver synpunkter på Kronan duovagn