Greta skrev 2011-03-11 20:51:43 följande:
Har ni köpt en ny eller begagnad? Tycker du den är tung att lasta ut och in ur bilen? Är den för låg för långa personer? Jag har hört både att den är låg, men att den ändå ska vara väldigt ergonomisk för just långa personer.
Vi köpte en ny. Köpte hela duovagnspaketet med skötväska, åkpåse, regnskydd, myggnät och allt vad det var, måste säga att jag gillar skötväskan också!
Jag tycker inte att den är så TUNG, däremot är den lite bökig att få in i en liten bil (vi har både en peugeot 107 och en citroen C5) men tung tycker jag inte att den är. Då är jag i och för sig häst och hundtjej och van att bära både hö, spånbalar och hundmatssäckar men klarar lätt av vagnen höggravid.
Mja, den är ganska låg men jag ser det som en fördel eftersom tyngdpunkten bli lägre och den blir stabilare. Kan hända att man stör sig mer på det sen när bebis kommer och man ska böja sig ner och fippla hela tiden. Men för körandets del tycker jag inte att det spelar någon roll. handtaget går ju att ändra så det passar oavsett hur lång man är, själv är jag 172 och sambon 185 och vi trivs båda med ergonomin på vagnen. Men som sagt, svårt att säga innan man har testat "skarpt läge" med bebis i.
Får väl säga att jag inte är så vagnerfaren över huvud taget, det är vårt första barn som kommer och annars har jag mest testat brorsans vagn lite, vi köpte kronan för att den såg bra ut "på pappret", har bra testresultat och trådar jag läst på forum om vagnen verkar ha en genomgående positiv inställning. Så jag hade nog redan bestämt mig för kronan innan vi ens tittade på annat så andra vagnar fick lixom aldrig en chans.