• Greta

Behöver synpunkter på Kronan duovagn

Jag och min sambo väntar vårt första barn och håller på och tittar lite på vagnar. Jag har fastnat för Kronan duovagn och skulle vilja ha synpunkter på vad ni tycker om denna. Gärna både positiva och negativa erfarenheter.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Behöver synpunkter på Kronan duovagn
  • Donum
    0810 skrev 2011-03-15 11:04:56 följande:
    Vi har en Kronan som vi använt till båda barnen. Älskar vagnen, den är kanonbra! Tycker inte att den är otymplig - ihopfälld går den in "på längden" i bagaget på vår saab 9-3 (dvs att bara halva bagageutrymmet går åt).
    Vad bra att du sa det! Vi funderar nämligen allvarligt på att köpa en 9-3. 
  • Tröttimössan

Eftersom det är svårt att komma åt att provköra så undrar jag om någon har blivit besviken på handtaget? Det är ju speciellt och antingen borde man hata eller älska det...

• lillnageln

Jag tycker att handtaget är jättebra; det går att ha i flera lägen och är bekvämt att hålla i!

• Greta

Är det någon av er som har en lång man/sambo/pojkvän? Min sambo är 1,93 och jag undrar hur den är för långa personer?

• Butikslager
    Greta skrev 2011-03-16 13:15:36 följande:
    Är det någon av er som har en lång man/sambo/pojkvän? Min sambo är 1,93 och jag undrar hur den är för långa personer?
    Handtaget går ju att vinkla ganska mycket så det hamnar uppåt, men vet inte hur det passar din man.
    Gå ut och spana på stan och be om att få testa en kronan! Skrattande
  • St Augustine
    Min man är 1.98 och vi undrade samma sak, men när vi provkörde kändes det helt ok. Förmodligen finns det ingen vagn som är optimerad för riktigt så långa personer, så jag tror inte Kronan är sämre än någon annan vagn i det avseendet.
  • ball of yarn
     om du köper till terrängdäck så blir den ju lite högre också...
  • Greta
    ball of yarn skrev 2011-03-17 10:22:33 följande:
     om du köper till terrängdäck så blir den ju lite högre också...
    Ja just det, tack för tipset! Vad är skillnaden med terrängdäck rent körmässigt?
  • ball of yarn
    Greta skrev 2011-03-17 10:30:34 följande:
    Ja just det, tack för tipset! Vad är skillnaden med terrängdäck rent körmässigt?
    Har inte kört min än... Bf om 2 veckor.... Men skulle inte tro att det är så stor skillnad. Mer än att dom ju har lite grövre mönster och större diameter, vilket ska underlätta om man kör vagnen i snö eller terräng...
  • Poptart

Tack för tipset!! Har funderat på den länge och kollat på BLocket, men de säljs ju knappt beggade! Kanske för att den inte säljs på så många ställen!

Slog i vilket fall som helst till! Så återigen, stort tack för tipset, jag är kanonglad nu!  

Svar på tråden Behöver synpunkter på Kronan duovagn