• BaraVara

    Fler på Gotland som väntar syskon till sommaren?

    Finns det några blivande mammor här som bor på Gotland och väntar syskon till sommaren? Själv väntar jag har mitt tredje barn i slutet av juli. Den här gången känner jag inte någon mer som ska ha barn till sommaren, inte än iallafall! Vore kul om vi var flera i samma situation.

  • Svar på tråden Fler på Gotland som väntar syskon till sommaren?
  • Sanzoy

    Hej!
    Vi väntar vårat andra barn till Juni, har ett barn sedan tidigare som idag är 15 månader. Hur gamla är dina barn?

  • BaraVara

    Hej!

    Vad kul med ett svar! Mina barn är 3,5 och 1,5 ungefär. Bor ni i Visby?

  • Sanzoy

    Vi bor 7 km utanför Visby, var bor ni?
    Jobbar du eller e du ännu hemma 1,5 åringen?
    Jag är ännu hemma med Ellen och kommer ju då vara tills nästa bebis kommer.
    Känns skönt att inte hinna börja jobba några månader å så hem igen utan att bara köra på :o)

  • EMTP

    Hoppar in här om det går för sig. Väntar vårt andra barn i mitten på augusti. Har en son som är 15 månader.

  • Sanzoy

    Hej EMTD!

    Härligt att få se dig här!
    Hur mår du nu? Rasmus skvallra att du mår illa igen.....fy fabian!  Vilken vecka e det nu? KRAM

  • EMTP

    Vecka 19. Lååångsamt går det!


    Mår inte illa hela tiden dock, så det är ju en klar förbättrning.


    Hur går det för er? Vilken vecka är ni i? Kommer aldrig ihåg om ni är 9 veckor före oss eller 11 veckor (eller något helt annat antal veckor).


    KRAM

  • Sanzoy

    Vecka 28. Foglossning som heter duga och noll aptit! Magen krånglar. Allt kommer mycket snabbare denna graviditet!
    Men från14 maj är Mats hemma föräldraledig för Ellen, ska bli jäkligt skönt med avlastning här hemma.
    Hur upplever du graviditet nr. 3 BaraVara?

  • EMTP

    Skönt att Mats ska vara hemma ett tag! Blir han hemma fram till förlossningen då?

  • Sanzoy

    Om allt blir som vi tänkt ska han vara hemma fram till och med aug.  Så vi ska vara föräldralediga båda två!
    Men just nu vet jag inte riktigt hur jag ska orka ta hand om Ellen med denna foglossning, det skär i ryggen och bränner å värker framtill. fy å bläää för foglossning! 
    Räknar veckorna tills han kommer hem!!

  • EMTP

    Sanzoy: Kan du inte få bli sjukskriven för foglossningen så att Mats kan vara hemma med Ellen redan nu?
    Hur har ni tänkt göra med dagis förresten? Ska Ellen skolas in innan lill*n kommer? Eller ska hon vara hemma med er sedan? Försöker bena ut det där själv nämligen, för man vill ju kanske helst inte ha storasyskonet på dagis den allra första tiden med tanke på hur mycket sjukdomar som sprids där (särskilt när de kanske inte gått på dagis innan liksom).

  • katt01

    vi bor 3,5 mil norr om visby. väntar nu nr 3 till början på juli. har en dotter på 7 år och en son  5 år innan.

Svar på tråden Fler på Gotland som väntar syskon till sommaren?