Inlägg från: Angels |Visa alla inlägg
  • Angels

Dammsugaren stinker!

Hade en Electrolux Ultra Silancer som jag älskade, men den började lukta något vidrigt att jag drog mig för att dammsuga för jag fick vädra hela lägenheten efteråt.

Så i somras köpte vi en ny och slängde den andra på skroten. Men redan efter några månader började den nya också lukta vidrigt och nu är det verkligen HEMSKT! Byter påse regelbundet, kan inte påminna mig om att jag sugit upp något olämpligt och filtret rengör jag också regelbundet.

Någon som varit med om liknande eller har tips? Känns så tråkigt för jag älskar verkligen märket!

• Svar på tråden Dammsugaren stinker!
  • Angels

Okej, men kan inte tycka att man ska behöva hålla på med sånt. Ska verkligen dammsugaren lukta så illa? :-O

• Angels
    danosani skrev 2011-03-03 11:19:25 följande:
    Vår luktar också jätteilla!!! En Ultra silencer.. Hatar att använda den. Har dammsugit upp ett helt rör med doftkulor, bytt påse, bytt filter... Hjälper INTE! :(
    Aj då, då kanske det är det som är felet då. Får ta och kontakta Electrolux istället. Tack för infon! :)
  • Angels
    danosani skrev 2011-03-03 12:36:35 följande:
    Återkom gärna när du gjort det (själv är jag bättre på att gnälla än på att ta tag i saken)
    Lovar.
  • Angels

Pratat med Electrolux men blev inte klokare för det. Han hade inte hört talas om att det skulle vara några problem. Det man kunde göra var dels att gå igenom filter och byta motorfiltret i dammsugaren och tvätta utblåsfiltret (om man har ett tvättbart sådant, vilket jag har). Annars kunde jag lämna in den på felsökning och se om det är något fel på den. Kostar 250:- om de inte hittar något fabriksfel, annars går det på garantin (om den är yngre än 1 år). Kommer nog lämna in den eftersom jag i övrigt bytt och tvättat allt.

Svar på tråden Dammsugaren stinker!