Inlägg från: NornaB |Visa alla inlägg
  • NornaB

Vagnfunderingar

Va bra med en vagntråd

Vi kommer att köpa en begagnad och det blir troligtvis en emmaljunga. Har haft både brio och emmaljunga innan och tycker att emmaljunga är klart bäst. Vilken model är vet jag inte än. Men den ska ha 4 rejäla hjul! Inga småplasthjul. Kommer att gå mycket i skog och på grusvägar! 

Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • NornaB
    betula skrev 2011-03-03 20:56:32 följande:
    Du har testat två av vagnarna vi funderar på och verkar röra dig på samma ställen som vi, så varför tycker d bättre om emmaljungan än brion?

Är ju helt nybörjade på detta m vagn och tycker det är skitsvårt att veta ju. Testa i butik är ju inte i närheten av hur det blir i skogen kännsdet som :P
    Då va brion klumpigare hög och ostabil ( 10 år sen, dom är säkert bättre nu!) och fjädringen va helt värdelös på den jag hade. 
    Emmaljunan va en edge men utan liggdel hade lift. Bättre fjädring och hjul. Och sen va den väldigt lätt att tvätta. Man kunde superlätt ta av allt tyg och stoppa i tvättmaskinen. Den kunde jag inte med min gamla skruttbrio. Men jag tycker att Brio Happy verkar vaen bra vagn
    Just nu lutar det mest åt en cerox, ej city för oss. Men det kan ju ändra sig  

Vet inte om det gjorde dig nåt klokare !
    Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • NornaB

Den turkosa är jättesnygg!!

Rasmus 010318 <3 Isac 040224 <3 Max 060106 <3 Pojke BF 110910
Svar på tråden Vagnfunderingar