Inlägg från: Nimah |Visa alla inlägg
  • Nimah

Vagnfunderingar

Jag är också sugen på en kronan. Såg att den blev bäst i ett barnvagnstest och tycker den verkar prisvärd. Har inte varit och kännt på något än dock. Får åka runt till några butiker och prova olika modeller innan jag bestämmer mig helt.Viktiga beslut att fatta :-P

• Nimah

Jag försöker lista ut hur stor plats vi har i bilen. Det är en Ford focus från -00. Verkar jobbigt att åka runt och be att få testa alla vagnar ju! Tycker innermåtten på bilen borde finnas någonstans, men hittar ingenting. Nån som har en focus eller vet var man kan hitta måtten?

• Nimah

Kanske inte Tänkte det var svårt att mäta höjden när luckan är stängd, men höjden på sidan borde ju motsvara det!

• Nimah

Idag promenerade vi till Babyland och provdrog i några vagnar. Det lutar lite mot en Emmaljunga City cross. Nitron verkar lite smidigare, men tror inte den klarar av vintern här om det blir lika mycket snö som det varit de senaste åren. Ska köra förbi med bilen och fråga om vi får prova att få in den i bilen. Vi bor tre våningar upp utan hiss, så tänker nog inte köpa en hård liggdel utan en mjuk som är lättare att bära med sig. Hon i butiken sa att man måste beställa vagnen två månader för midsommar för att vara säker på att få den färg man vill eftersom de stänger fabriken över sommaren! Vi funderar på en brun eller en bordeaux... Svårt och viktigt val det här ju!

• Nimah
    betula skrev 2011-04-17 14:05:35 följande:
    men skit då måste man ju beställa snart isf ju! Jag som inte ens tänkt beställa vagnen förrän tidigast efter midsommar :P Fast vi lutar ju åt annat än emmaljungan och det är kanske tur nu :P Vi lutar åt en brun kronan :)
    Ja, jag blev jättestressad! Vi var på en visning idag och passade på att svänga förbi butiken igen när vi hade bilen med. Vi fick ta med en vagn ut och efter en del trixande med hur den skulle fällas ihop smidigast så fick vi in den. Jag skulle gärna ha en kronan, var en sån jag siktade in mig på först, men tror att den blir svår att få in tyvärr. Vi har ändå inte beställt än utan vill tänka några dagar iaf.
  • Nimah
    betula skrev 2011-04-17 17:53:11 följande:
    Fast är inte emmaljungan större än kronan? Fast ni var ju inte ute efter en edge duo som jag var inne på...
    Emmaljunga city cross blir 89x60x47 cm hopfälld och kronan blir 99x60,5x55 cm med liggdelen. Eftersom det var på håret att Emmaljungan gick in i bilen på höjden så blir Kronan tyvärr för stor
  • Nimah
    trivsamma forandringar skrev 2011-05-07 20:25:59 följande:
    Edge Duon är 91 cm lång och Citycrossen 89 cm.
    Chassit är ju detsamma på liggdelen och sittdelen, så längden på vagnen borde ju inte bli mindre för att man kör med sittdelen, eller?
    Däremot blir sittdelen inte så hög som liggdelen. Men det beror ju lite på om man tänkt sig ha vagnen med längden eller tvären i bagagen också... Vi vill gärna ha in den på längden.
    Vi har en ford focus, inte combi, och får med nöd och näppe in city crossen med sittdel. Har köpt en mjuklift istället för liggdelen. För att vi ska få in vagnen måste man ta av sittdelen, fälla ihop chassit och sen lägga in sittdelen vinklat ovanpå för då blir den lägre än om man bara fäller ihop vagnen när sittdelen är påkopplad. Kanske kan ni spara lite plats genom att fälla ihop den på det viset!
  • Nimah
    trivsamma forandringar skrev 2011-05-13 10:42:31 följande:
    Imorgon ska vi åka och kika på en City Cross. Hittade den på Blocket och den ser väldigt fräsch ut.

Tycker de ser låga ut, men jag hoppas jag har fel... Googlade lite och folk som har dem verkar inte uppleva dem låga. Till o med en tjej som var 180 cm lång skrev och hade varit rädd för att den var låg, men hon hade aldrig tänkt på det när hon väl köpt vagnen.
    Tänk att vår lilla tös kanske ligger i den här vagnen om några månader *lycka*
    Vi har köpt en sån, tror den är bra Vagnen ser jättefin ut! Lycka till.
Svar på tråden Vagnfunderingar