• FreeForAll

En äcklig katt använder min trädgård som toalett!

Märkte precis att min trädgård är full av kattskit! Har inte varit ut i den mycket under vintern men skulle ut nu när vädret börjar bli bättre. Vi har knappt haft ngn snö så det verkar som att han har skitit där hela vintern.

Hur farligt är det? Jag har två barn, visst är det farligt för dem? Hur sanerar jag trädgården? Ska jag gå och plocka upp det jag hittar eller slutar det vara farligt efter att det har legat ett tag?

Och hur får jag den att sluta skita i min trädgård? Googlade lite och såg att man kan lägga kaffesump, citronskal och cayennepeppar i trädgården, hjälper det? Några andra förslag?

Det ante mig.
  • Svar på tråden En äcklig katt använder min trädgård som toalett!
  • Lady without tattoo

Var glad att du inte bor här du..här är det flera kattor som använder vår trädgård...förut även trädgårdsmöbler.Har du sagt till katten att du tycker den är..hm..förlåt mig..äcklig?

JAG HAR EN RENRASIG HUND
  • Bussförare

Jag älskar katter mer än människor. De kan inte vara äckliga. Flytta till en lägenhet om du inte kan klara av att ha egen trädgård.

• FreeForAll
    Lady without tattoo skrev 2011-03-04 10:27:00 följande:
    Var glad att du inte bor här du..här är det flera kattor som använder vår trädgård...förut även trädgårdsmöbler.Har du sagt till katten att du tycker den är..hm..förlåt mig..äcklig?
    Haha, nej jag har inte berättat det för den, tror du det hjälper?
    Det ante mig.
  • FreeForAll
    Bussförare skrev 2011-03-04 10:33:10 följande:
    Jag älskar katter mer än människor. De kan inte vara äckliga. Flytta till en lägenhet om du inte kan klara av att ha egen trädgård.
    Katter kan vara äckliga om de bajsar hej vilt. Jag tycker också om katter, men inte när de bajsar i min trädgård. Ska jag inte få ha en trädgård att gå ut i och njuta av solen för att du vill ha en katt? Knäppt.

Ok, är det någon som har några andra förslag på hur jag får den att sluta bajsa i min trädgård? Förutom att flytta till lägenhet för det tänker jag inte göra.
    Det ante mig.
  • iggelpiggel

Ja tänk  vi har rådjur  i vår trädgård som både bajsa och förstör år efter år....  men katter gräver alltid ner sitt skit...

• Lady without tattoo
    iggelpiggel skrev 2011-03-04 10:43:21 följande:
    Ja tänk  vi har rådjur  i vår trädgård som både bajsa och förstör år efter år....  men katter gräver alltid ner sitt skit...
    Hur fn kan man då trampa i det?
    JAG HAR EN RENRASIG HUND
  • adina01

Problemet är väl att marken har varit frusen så det inte gått att gräva, vanligtsvis gräver katterna ner(finns undantag när det gäller dominanta katter)
    Har själv katter och märker att under denna vinter när det hos oss varit mycket snö har de haft svårt att uträtta sina behov mera "avskilt".
    Tror inte gammal avföring är farlig, själv har jag börjat plocka bort den hos mig, med en plastpåse på spade, fast det är mina egna katter vill jag ju inte ha kattskit överallt.

• iggelpiggel
    Lady without tattoo skrev 2011-03-04 10:44:45 följande:
    Hur fn kan man då trampa i det?
    Du är 100% säker på att det är katt bajs?? villket i-lands problem...
  • Impega
    iggelpiggel skrev 2011-03-04 10:43:21 följande:
    MM, gräver ner det i snön, men vad händer när snön smälter?
  • Lady without tattoo
    iggelpiggel skrev 2011-03-04 10:46:53 följande:
    Du är 100% säker på att det är katt bajs?? villket i-lands problem...
    Du vet hur det luktar va? Jag gör det iaf...
    JAG HAR EN RENRASIG HUND
Svar på tråden En äcklig katt använder min trädgård som toalett!