• Anonym (Osäker)

Killar: Vad "krävs" för stånd?

Jo, som frågan lyder, till er killar, vad krävs för att ni skall få stånd?

Räcker det med att ni bara är upphetsade så finns ståndet där?
    Krävs det direkt beröring? eller förspel?
    Får ni ofta stånd bara av att tänka sexuella tankar?

Jag är nyfiken då min pojkvän blir upphetsad lätt, men ståndet visar sig först (eller oftast) när jag tar på honom, smeker honom, det krävs inte mycket alls, men beröring krävs oftast.. Jag vet inte hur jag skall tolka detta. Är det normalt? Jag tycker inte jag är världens snyggaste, men snygg vet jag att jag är och har en bra personlighet. Och jag vet att han tänder på mig. Men jag blir osäker när det gäller just den biten med att få stånd.. :(

Jag har skrivit ett likande inlägg innan, fast då riktat till både män och kvinnor..

• Svar på tråden Killar: Vad "krävs" för stånd?
  • Anonym

Hmm...

Med mitt x krävdes inte mycket. Han vart tänd av att bara tänka på sex..
    Jag vart däremot inte våt förrän han börja petting..

Med min KK som jag har nu så krävs hångel, dirty talk o ev beröring.
    Jag däremot kan bli våt av att bara tänka på honom då han är en jävel på tillfredställning..

• Trust me
    Anonym (...) skrev 2011-03-04 13:30:33 följande:
    bra skrivet..!

du har så mycket bra synpunter om sex..jag gillar alltid dina inlägg =)
    Tack! Sånt värmer. {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Osäker)
    Trust me skrev 2011-03-04 13:37:48 följande:
    Jag lever med en kvinna som får orgasm förhållandevis lätt och kan få många. Om vi skulle skilja oss, gud förbjude, och jag träffar någon som inte får orgasm lika lätt ska jag då anta att det är FEL på mig?
    Absolute inte. Jag vet att det inte är fel på honom, eller om det är fysiskt fel dvs men det vet jag ju inte. Men det tror jag inte. Det som gör mig osäker är snarare att det är "fel" på mig. Eller att han kanske inte tänder tillräckligt på mig. Men jag vet att han inte ens skulle kunna ha sex med mig om han inte var attraherad. Vi har varit tillsammans ca 1,5 år och är båda 29. Som sagt är jag vuxen nog att veta att alla är olika, mitt problem är bara att jag tar det personligt och därför var jag lite nyfiken på hur det verkligheten är för er killar.. jag VILL inte tänka/känna såhär..
  • Trust me
    Anonym (Osäker) skrev 2011-03-04 14:09:19 följande:
    Absolute inte. Jag vet att det inte är fel på honom, eller om det är fysiskt fel dvs men det vet jag ju inte. Men det tror jag inte. Det som gör mig osäker är snarare att det är "fel" på mig. Eller att han kanske inte tänder tillräckligt på mig. Men jag vet att han inte ens skulle kunna ha sex med mig om han inte var attraherad. Vi har varit tillsammans ca 1,5 år och är båda 29. Som sagt är jag vuxen nog att veta att alla är olika, mitt problem är bara att jag tar det personligt och därför var jag lite nyfiken på hur det verkligheten är för er killar.. jag VILL inte tänka/känna såhär..
    Det jag skrev var att jag nu är i samma situation som du var med dina ex. Alltså att min fru har lätt att bli våt utan att jag behöver göra något. Precis som dina ex hade stånd utan att du behövde göra något när det var dags för sex.

Mitt nästa led var om jag skulle leva med en annan kvinna som inte blev våt av sig självt. Alltså på samma sätt som du nu lever med en man som inte får stånd av sig självt.

Om det var jag som frågade vad skulle du svara? Vore det fel på MIG för att tjejen inte blev våt av sig själv?
  • Anonym (Osäker)
    Trust me skrev 2011-03-04 15:34:29 följande:
    Det jag skrev var att jag nu är i samma situation som du var med dina ex. Alltså att min fru har lätt att bli våt utan att jag behöver göra något. Precis som dina ex hade stånd utan att du behövde göra något när det var dags för sex.

Mitt nästa led var om jag skulle leva med en annan kvinna som inte blev våt av sig självt. Alltså på samma sätt som du nu lever med en man som inte får stånd av sig självt.

Om det var jag som frågade vad skulle du svara? Vore det fel på MIG för att tjejen inte blev våt av sig själv?
    Jag ber om ursäkt, jag läste lite väl snabbt och tänkte tvärtom..  Skall vara: Nej, det är inget fel på mig heller så vitt jag vet. Jag var väl nog mest nyfiken på hur det är för killar därute, eftersom jag då inte vet ngt annat än hur det var med mina partners. Men det är väl ingens fel som du säger.. det ligger väl säkert mer bakom om varför jag tar det personligt helt enkelt. Tack för dina svar!
  • Trust me
    Anonym (Osäker) skrev 2011-03-04 16:19:19 följande:
    Jag ber om ursäkt, jag läste lite väl snabbt och tänkte tvärtom..  Skall vara: Nej, det är inget fel på mig heller så vitt jag vet. Jag var väl nog mest nyfiken på hur det är för killar därute, eftersom jag då inte vet ngt annat än hur det var med mina partners. Men det är väl ingens fel som du säger.. det ligger väl säkert mer bakom om varför jag tar det personligt helt enkelt. Tack för dina svar!
    Jag tror inte heller det är fel på dig. Inte på din kille heller.

Det finns en anledning till att du är tillsammans med honom och inte någon annan som t.ex något av dina ex. En skillnad är att han är annorlunda. En ganska viktig skillnad för att du valt att leva med honom och inte fortsätta med något av dina ex. Av alla de skillnader som finns är en att din nya kille inte får stånd som dina gamla. Det kanske inte är mer än så.
  • Anonym

Är nog helt individuellt och säkert lite olika från gång till gång också. Min sambo är sådan att han för det mesta får stånd bara genom att se min rumpa eller mina bröst, med eller utan kläder. Men några ggr när han varit riktigt trött så har det krävts att jag kryper upp mot honom eller att jag kysser honom lite. Nu är vi båda fortfarande rätt unga även om vi inte längre är tonåringar. 

Men jag tycker också att det är lite fel med bilden att killar alltid ska vara redo direkt, medan det är allmänt känt att tjejer behöver mer tid. Har varit med om att killar blivit helt förkrossade när de inte kan prestera utifrån den bild som målas upp! Jag har alltid tänkt att sex kan vara på många olika sätt, inte bara sätta igång direkt jämt och ständigt!!

• vikwen45

Jag får stånd när jag ock min flickvän bara pussas eller när vi kramas???? Jag kan få stånd när vi ska pussas eller kramas. Jag undrar varför jag får stånd då snälla ge mig ett svar.

• Anonym (står inte utan)
    Anonym (Osäker) skrev 2011-03-04 12:23:58 följande:

Jo, som frågan lyder, till er killar, vad krävs för att ni skall få stånd?

Räcker det med att ni bara är upphetsade så finns ståndet där?
    Krävs det direkt beröring? eller förspel?
    Får ni ofta stånd bara av att tänka sexuella tankar?

Jag är nyfiken då min pojkvän blir upphetsad lätt, men ståndet visar sig först (eller oftast) när jag tar på honom, smeker honom, det krävs inte mycket alls, men beröring krävs oftast.. Jag vet inte hur jag skall tolka detta. Är det normalt? Jag tycker inte jag är världens snyggaste, men snygg vet jag att jag är och har en bra personlighet. Och jag vet att han tänder på mig. Men jag blir osäker när det gäller just den biten med att få stånd.. :(

Jag har skrivit ett likande inlägg innan, fast då riktat till både män och kvinnor..

Här har erektionen blivit sämre med åren (40+) så nu krävs inte bara beröring utan rätt kraftfull stimulans. Erektion på bara upphetsning kunde kanske förekomma under ungdomsåren, men sedan har beröring krävts. Dock har jag kunnat ha sk morgonstånd utan stimulans.
  • Hårfagre

Om din kille får stånd 10 sekunder efter att du tar på honom på ett sexuellt bejakande sätt har du verkligen inget att oroa dig för !

Svar på tråden Killar: Vad "krävs" för stånd?