• Anonym (Osäker)

Killar: Vad "krävs" för stånd?

Jo, som frågan lyder, till er killar, vad krävs för att ni skall få stånd?

Räcker det med att ni bara är upphetsade så finns ståndet där?
    Krävs det direkt beröring? eller förspel?
    Får ni ofta stånd bara av att tänka sexuella tankar?

Jag är nyfiken då min pojkvän blir upphetsad lätt, men ståndet visar sig först (eller oftast) när jag tar på honom, smeker honom, det krävs inte mycket alls, men beröring krävs oftast.. Jag vet inte hur jag skall tolka detta. Är det normalt? Jag tycker inte jag är världens snyggaste, men snygg vet jag att jag är och har en bra personlighet. Och jag vet att han tänder på mig. Men jag blir osäker när det gäller just den biten med att få stånd.. :(

Jag har skrivit ett likande inlägg innan, fast då riktat till både män och kvinnor..

• Svar på tråden Killar: Vad "krävs" för stånd?
  • MrFlex
    Anonym (står inte utan) skrev 2015-09-15 21:49:22 följande:
    Här har erektionen blivit sämre med åren (40+) så nu krävs inte bara beröring utan rätt kraftfull stimulans. Erektion på bara upphetsning kunde kanske förekomma under ungdomsåren, men sedan har beröring krävts. Dock har jag kunnat ha sk morgonstånd utan stimulans.
    Det är precis likadant för mig. Det krävs en del för att få stånd nu runt 40. Bortsett från de förbenade morgonstånden (inte varje dag) så krävs det fysik beröring.
  • attid89

Det kan väl variera från dag till dag också. Min man får oftast stånd bara av att duscha ihop eller prata om sex. Men ibland kan vi ligga i sängen när jag plötsligt blir pilsk och då kan jag smeka och greja rätt länge innan ståndet kommer. Om han inte är beredd på sex liksom så behövs beröring. Och så är det ju precis för mig också - det behövs lite pill för att bli våt om man inte är vrålsugen redan innan man börjar. Om vi pratar lite om att ha sex strax är jag helt redo utan något som helst pillande. Min man fungerar oftast likadant.

• HasseA
    Anonym (Osäker) skrev 2011-03-04 13:37:16 följande:
    Bra sagt.. hemskt nog är det den bilden jag har. Jag är vuxen nog att veta att alla är olika. Men samtidigt finns den bilden i mitt huvve, att det inte skall krävas mer än sexiga underkläder eller naken kvinna för att mannen skall få stånd.. Vill verkligen inte känna att det är negativt utan bara kunna förstå att alla fungerar olika. Trött jag blir på mig själv..

Vi går omkring nakna både morgon och kväll, och ibland är vi nakna en hel dag på badstranden - men inte kan jag gå omkring med stånd hela den tiden! Lika lite som att min kvinna är blöt hela den tiden. Men visst, om vi börjar kyssas och smeka lite, då händer det väl lite grejer hos oss båda, eller om man själv börjar tänka lite "syndiga tankar".

Och som redan flera skrivit så hade även jag klart lättare att få stånd som ung, än som nu, som "snart riktigt gammal". Hur läcker jag än tycker min partner är när vi går ut på stan och hon är utan trosor under klänningen, så krävs det lite mer.

• Anonym (Reta)

Tycker tjejer det är roligt att retas ibland så killen får stånd?

• Balkongsong89

Det är nog olika för olika killar och också beroende på vem man är med. Men att prata om sex kan räcka, att visa delar av dig själv "naket". Att illustrera att du är kåt gör nog honom kåt. Du kan också nämna saker du vet att han tänder på.

Hur effektivt olika saker skiljer ju så svårt att säga exakt vad som är bäst för just dig gentemot honom.

• Anonym (Ung och)

Räcker med att se en damcykel...

• Freddie K

För mig krävs det inte mycket för att få stånd, men beröring hjälper. Ibland kan jag tänka på sköna samtal som jag har haft och då får jag stånd. När jag är hemma har jag oftast stånd.

Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Anonym (Wife)

Min man har kolossalt svårt med stånd och har haft så länge jag känt honom. (Att få och att behålla under sex). Har aldrig sett honom ha stånd. Han har mycket svårt att komma (kanske 3 ggr/ år max under samlag) han har mycket ett eget sexliv vid sidan av på olika sätt. Han påstår han är sugen på mig men märker inte av det på något sätt.

Finns inget sätt i världen att få honom att tända till nästan tyvärr. Han är ett gäng år äldre än jag också (jag är 30 och han 46). Upplever inte detta med andra män men är medveten om att alla är olika.

• ungvard

Får väldigt lätt stånd, räcker med att frugan tittar på han eller att jag tänker på något sexigt. Kan även bli hård av att se en fin rumpa vart som helst, då krävs att jag lägger han upp mot magen så han inte syns Tungan ute

• Anonym (-)

Det räcker med att se en kurvig kvinnlig rumpa som gungar rytmiskt när hon går för att den ska bli stenhård. Men så är man väl svältfödd också.

• Anonym (Kille)

För mig är det om jag tillåter kåtheten eller tankarna att gå över en viss gräns. 

Låt säga att jag kan gå en hel dag och fantisera om sex, prata om sex, se nakna kvinnor om jag skulle det utan att få stånd för du når inte upp till en tillräcklig gräns av saker.

Varje grej ovan behöver inte ge stånd i sig. Men om du adderar dem till varandra, se naken tjej och samtidigt fantisera om sex så kan jag få stånd. 

Det handlar inte så mycket om exakt vad det är, utan ju fler sexuella grejer det är och ju högre värde sexuellt dem har för min kåthet så kan du komma upp i rätt nivå som sätter igång ståndet. 

Att fysiskt ta på den är något som värderas högt på skalan och som lätt kan skapa stånd. 

Men t.ex. om jag fokuserar på massa tråkiga saker så är det inte säkert ta på den räcker. Men ta på den i kombination med t.ex. rätt tanke så vips så har man stånd. 

Så summering, rätt mängd av saker över en viss nivå där varje sak kan vara olika mycket värt på en poängskala. Kombinera dem så når du en poäng över gränsen och vips så har man stånd.

Svar på tråden Killar: Vad "krävs" för stånd?