• QueenEM

smärträdd förstagångsgravid - råd?

Jag är  lite rädd jag med för smärtan och speciellt då smärtan efteråt, är livrädd att jag inte kommer kunna kissa och bajsa som man ska!
    Men jag har börjat gå föräldrakursen nu med sambon och den är super bra. Det rekomenderar jag att du också ska gå när de väl är dags, vi snackar om allt mellan himmel och jord och de är så skönt att sitta där med andra oroliga mammor och pappor och bara prata och att bm är där och svarar på alla möjliga knasiga frågor. Vi kollade på en förlossningsfilm i går och efter att jag sett den känns allt mycket lugnare. Har innan bara kollat på förlossingsprogram som går på Tv:n och där ska dom ju alltid visa det värsta för att de ska bli några tittar siffror. Så föräldragruppen är mycket bra och jag pratar mycket med Bm om smärta också.
    De värsta man kan göra är att sitta här och vara orolig och bara läsa mardrömmstrådarna. Vilket jag råkat göra ett par gånger, man skrämmer mest upp sig själv. Men jag hoppas de är så som alla säger att man klarar faktist den jobbiga smärtan och den går ju över när bäbis är ute och tänk att få hålla i sin lilla.. Jag tror allt i världen är värt en smärtsam förlossning när man ser sitt barn!

Du kommer fixa det här och jag med.. Vi tjejer är ju gjorda för detta! :)

Svar på tråden smärträdd förstagångsgravid - råd?