Inlägg från: Niiskuneiti |Visa alla inlägg
  • Niiskuneiti

smärträdd förstagångsgravid - råd?

Jag vet lite hur du känner dig, för jag var också väldigt rädd för förlossningen. Jag har ingen som helst smärttålighet och kunde aldrig tro att jag skulle klara av att föda fram ett barn. Det råd jag kan ge dig är också att inte lyssna på skräckberättelser, om folk börjar berätta sådant så är det faktiskt helt okej att säga att man inte vill höra. Sen finns det många positiva historier också! Det finns nån tråd om det här, men jag minns inte var, den var humoristisk och mycket positiv för mig att läsa.

Det är inte fel att vara påläst och jag tycker du ska be pappan till barnet att läsa på han också, för det kan faktiskt göra dig tryggare om han också vet vad det handlar om.

Rekommenderar också att ta epidural, jag blev även mycket god vän med lustgasen.

Jag klarade förresten av att föda fram min lilla bebis, så då gör garanterat du också det Skrattande

• Niiskuneiti

Kan tillägga att krystvärkarna och utdrivningen var absolut mest smärtsamt för mig, extremt smärtsamt - MEN det gick ändå ganska fort över.

Svar på tråden smärträdd förstagångsgravid - råd?