• Skehamn2012

Det finns visst FARLIGA hundraser! Eller?

Ja ni ser ju rubriken. Själv är jag övertygad om att det finns raser som kan bli farligare än andra. Då har det inte med ägaren att göra. Visst det kan vara ett ägarproblem men jag tycker ändå att en del raser helst inte ens skulle få avlas fram.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Det finns visst FARLIGA hundraser! Eller?
  • kolapapper
    Pussakaninen skrev 2011-03-10 18:40:25 följande:
    nja. Det är ju gaaanska stor skillnad att jobba som väktarhund & som polishund :)
    jättestor skillnad, olika slags test, polisen testar sina själv, ex så köper de en del av försvarets hundar, vissa som försvaret godkännt godkänns inte av polisen, och vissa som inte passar i försvaret blir jättebra polishundar. En Amstaff skulle aldrig kunna bli en polishund. Polisen använder bara schäfer och mallar (malinois, belgisk vallhund),tror det finns en boxer och en rotweiler i tjänst men det är extremt ovanligt,  givetvis annat till ex knarkhundar. jag vet, har en hemma, en schäfer, i tjänst.

För att återgå till grundfrågan i tråden, jo det finns farliga hundar om än sällsynta, rysk ovtjarka (rysk herdehund) jäkla läskig sak. I övrigt beror det allt som oftast på knasiga ägare som gör dumma saker med sina hundar och lockar fram dåliga beteenden, som att kampa med en amstaff eller pitbull, vill du den ska bli dum i huvet är det ett bra sätt.
  • iaseia

Nej, det är ägarens fel.
    Däremot inte sagt att en pudel och pitbull är samma sak.
    Man måste vara kunnig inom sin ras och tyvärr finns det puckon som skaffar pitbull och liknande som penis förlängare...

• trollkarl
    kolapapper skrev 2011-03-10 22:06:40 följande:
    jättestor skillnad, olika slags test, polisen testar sina själv, ex så köper de en del av försvarets hundar, vissa som försvaret godkännt godkänns inte av polisen, och vissa som inte passar i försvaret blir jättebra polishundar. En Amstaff skulle aldrig kunna bli en polishund. Polisen använder bara schäfer och mallar (malinois, belgisk vallhund),tror det finns en boxer och en rotweiler i tjänst men det är extremt ovanligt,  givetvis annat till ex knarkhundar. jag vet, har en hemma, en schäfer, i tjänst.

För att återgå till grundfrågan i tråden, jo det finns farliga hundar om än sällsynta, rysk ovtjarka (rysk herdehund) jäkla läskig sak. I övrigt beror det allt som oftast på knasiga ägare som gör dumma saker med sina hundar och lockar fram dåliga beteenden, som att kampa med en amstaff eller pitbull, vill du den ska bli dum i huvet är det ett bra sätt.
    håller med dig, det är enda rasen som är undantaget som bekräftar regel.
    pitbullen jag pratade om tränar med polisens hundförare till vardags samt L testad med gödkänt av polisen i GBG. sen har polisen bra mycket mer raser i tjänst än dom du skrev, titta på veckans brott till exempel med en narksök när GW hade lite gött i fickan =)
    likhundar, bombhund, mobilhund, pengahund etc.
  • Emmy22
    trollkarl skrev 2011-03-10 22:05:20 följande:
    missuppfattning, dels trafiksäkerheten men även för att när du står på en plats utan att betalt så kostar du pengar, därav att du får en straffavgift.
    tågen, bussen, spårvagn, tunnelbana är likadant, du får en straffavgift.
    paragrafryttare eller ej, du har gjort fel o det blir böter för det, eller än värre fängelse.
    Du verkar gilla böter? Ja men visst om jag står 5min över min tid jag betalat för och får 700:- i böter, mycket rimligt eller hur och min lilla extra 5min kostar säkert samhället massorFlört

Och nej jag får inte fängelse om jag kommer en stund försent och min tid har gått ut.
  • trollkarl
    Emmy22 skrev 2011-03-10 22:14:05 följande:
    Du verkar gilla böter? Ja men visst om jag står 5min över min tid jag betalat för och får 700:- i böter, mycket rimligt eller hur och min lilla extra 5min kostar säkert samhället massorFlört

Och nej jag får inte fängelse om jag kommer en stund försent och min tid har gått ut.
    tänk om alla skulle stå fem minuter sent varje dag?
    nej fängelse blir det i hundkörkortsfallet vi pratade om. vid upprepade fall av misskötsel etc etc.
  • kolapapper
    trollkarl skrev 2011-03-10 22:11:40 följande:
    håller med dig, det är enda rasen som är undantaget som bekräftar regel.
    pitbullen jag pratade om tränar med polisens hundförare till vardags samt L testad med gödkänt av polisen i GBG. sen har polisen bra mycket mer raser i tjänst än dom du skrev, titta på veckans brott till exempel med en narksök när GW hade lite gött i fickan =)
    likhundar, bombhund, mobilhund, pengahund etc.
    ja men jag sa ju det att de använder andra raser till ex knark, osv precis som du skriver, labbar och spannielar är poppis som knarkhundar osv,små hundar som kan springa uppe i hatthyllan på tåg osv,  jag menade i första hand hundar som används i skydd, sök osv ute i vanlig tjänst.
    Jag tittar inte på veckans brott, jag vet vad de har för hundar ändå...
  • trollkarl
    kolapapper skrev 2011-03-10 22:20:01 följande:
    ja men jag sa ju det att de använder andra raser till ex knark, osv precis som du skriver, labbar och spannielar är poppis som knarkhundar osv,små hundar som kan springa uppe i hatthyllan på tåg osv,  jag menade i första hand hundar som används i skydd, sök osv ute i vanlig tjänst.
    Jag tittar inte på veckans brott, jag vet vad de har för hundar ändå...
    skulle bara förtydliga.
  • Nightmare
    Emmy22 skrev 2011-03-10 22:14:05 följande:

Du innehar inte körkort va?

Bötesbeloppet för parkeringsböter beror på vart du står. Står du på ett ställe där det kostar 700:- så har du förmodligen inte bara stått fem minuter förlänge.. Och att jämföra det här med hundkörkort är bara väldigt patetiskt eftersom det är två vitt skilda saker.

Det som är lika är att det reducerar dårar som kör bil och med hundkörkort reducerar man dårar med hund. Men det kanske inte är viktigt i din värld, att alla hundar som föds upp har en shysst chans, en "tjuvparad"kull som ligger ute på blocket och hamnar i konstiga förhållanden är kanske något du jobbar för också?

• trollkarl
    Nightmare skrev 2011-03-10 22:30:08 följande:
    Du innehar inte körkort va?

Bötesbeloppet för parkeringsböter beror på vart du står. Står du på ett ställe där det kostar 700:- så har du förmodligen inte bara stått fem minuter förlänge.. Och att jämföra det här med hundkörkort är bara väldigt patetiskt eftersom det är två vitt skilda saker.

Det som är lika är att det reducerar dårar som kör bil och med hundkörkort reducerar man dårar med hund. Men det kanske inte är viktigt i din värld, att alla hundar som föds upp har en shysst chans, en "tjuvparad"kull som ligger ute på blocket och hamnar i konstiga förhållanden är kanske något du jobbar för också?
    precis! tack! det är självsaneringen jag är ute efter.
Svar på tråden Det finns visst FARLIGA hundraser! Eller?