• Cecci78

Bilbarnstol på resa?

Menar du utomlands? Det är ju lite jobbigare att ta med på flyg o så men skulle vi åka utomlands o veta att vi skulle åka bil skulle jag ta med. Vi väljer att göra sådana resor där vi antingen tar med stol, kör bil själva eller där vi på förhand vet att vi inte behöver åka bil. Alternativt kolla att det finns taxi med bilstolar.

• Cecci78
    Bellini2 skrev 2011-03-05 11:00:19 följande:
    Tack Cecci78, visst menar jag utomlands, dey glömde jag att säga.

Jag tror att det kan vara svårt att ordna taxi med barnstol i t ex Thailand och många andra länder. Och det är tråkigt att bli så begränsad i resandet som man blir då.
    då hade jag köpt en beg. bilstol på blocket eftersom man ändå inte kan vara säker på hur den behandlas i transporten, sen hade jag kanske lämnat kvar den för att slipa släpa på den hem igen
  • Cecci78
    JanaLiiN skrev 2011-03-06 14:52:28 följande:
    Här i Thailand är det ingen större idé att ta med bilbarnstol om man inte avser att hyra egen bil, vilket jag aldrig skulle våga.
    Om man hyr egen bil och ser till att det finns bilbälte i baksätet (ingen självklarhet) är det enklaste att köpa en bilbarnstol på plats. De kostar som hemma ungefär.
    Finnns det "riktiga" bilstolar, dvs bakåtvända?
Svar på tråden Bilbarnstol på resa?