Inlägg från: Anonym (Ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ledsen)

Min sambo tänder inte på mig

Min sambo tänder inte på mig. Han säger att han älskar mig för den jag är och det som jag står för och allt det innre. Men mitt yttre attraheras han inte av. Förutom mitt ansikte =)
    När vi väl har sex tycker han att det är skönt men han är inte sugen på att ta första steget då han inte attraheras av mitt yttre. *aj aj aj mitt lilla hjärta*

Jag är medveten om att jag har lagt på mig lite och att jag inte är lika fast som jag har varit.

Jag är som alla andra tjejer i det avseendet att jag gnäller om att jag e stor och ful och borde äta bättre och träna mer etc. Men att sambon ska få tala fritt om detta och förmedla exakt vad han tycker och tänker om mitt yttre det gör ont....det skär som kniv i hjärtat. Han tycker att jag ska röra mer på mig och att jag ska vara försiktig med vad jag äter..........jaha ska du verkligen stoppa i dig det där och sen en besviken min på det............ghaaa visserligen tänker jag det som han säger högt men jag tål inte att han säger det. Jag känner mig ful fet okvinnlig ..........Jag klarar inte längre att ha sex med honom. Jag kan inte slappna av då jag ligger och oroar mig för att jag ska uppfattas som fet etc.

Jag är inte jätte hård och platta =) Alltså inte atletisk och vältränad MEN jag är inte nära någon ohälsosam fettmagräns. Men det kvittar för min man tycker att jag är för stor i dagsläget.
    Han har lovat att inte pika mig utan låta mig träna i min takt. Men nu är han otålig och tycker att han knappt märkt någon större skillnad de senaste 7 månaderna...............ghaaa känner mig såååå ledsen och besviken.
    Häromdagen skojade jag om bröllop och då blev hans svar - om du kommer i din brudklänning så kan vi gifta oss (med detta menar han -klänning i rätt storlek.)

Han tänder inte på mitt yttre och det kan ingen klandra honom för..........men jag mår skit.
    FAAAN!!!!

Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Min sambo tänder inte på mig
  • Anonym (Ledsen)

Han har aldrig sagt att jag inte duger eller att jag är ful. Däremot är det just så han får mig att känna. Sex har vi inte för jag kan inte slappna av och sen känner jag mig arg och tjaa massa andra negativa känslor.

Vårt problem är att han öppet har sagt att han inte gillar mitt utseende lika mycket som förr, min kropp får inte honom att tända så som han gjorde tidigare. Han älskar mig och han tycker inte att jag är ful men FÖR stor.

• Anonym (Ledsen)

Trevligt med många svar, det uppskattas. Tack! Hjärta

Jag har läst alla svar men kommer inte att komentera dem var för sig...hoppas att detta är ok.

Till er som tycker att han är ett svin som inte älskar mig och att jag ska dumpa honom ->

Min man älskar mig och jag tänker inte dumpa honom (inte för detta i alla fall)

Jag har alltid varit smal, fast och senigt tränad. Men nu är jag normalsmal med lite hull och löst :) Jag mår inte bra av detta och han tycker inte att det är attraktivt. Rent objektivt känner jag att i ett förhållande ska man väl kunna säga vad som och vara ärlig i allt. Jag kan väl inte dumpa min man för att han är ärlig och berättar hur han känner? Han är ju kvar och älskar mig. Men vist om jag går över gränsen och blir fet då kommer han nog att gå sin väg. Eller i alla fall gnälla och ställa krav.

Min man är inte elak...om min yttre hade varit en bieffekt av en sjukdom, barnafödande eller något annat så hade han inte sagt något. Han var inte heller så taktlös att han bara kläckte ur sig du är oattraktiv, du borde träna etc. Nej han gjorde så som många av er beskriver, han föreslog promenad, joggingrunda, han har köpt diverse träningsmaskiner och han engagerar sig i matlagning och veckoplanering av mat etc. Detta för vår hälsas skull.

När det gäller kläder, kroppshår och lukter så är jag noga med att det ska vara rakat, lukta gott och jag vill känna mig snygg kvinnlig och sexig i det som jag har på mig. Även om det är myskläder så vill jag att de ska vara snygga. Även min man är mån om sitt yttre han rakar sig, tvättar sig och har fina kläder på sig.

Problemet i det hela är att JAG analyserar ALLT och får jag en känsla av att han inte säger något rakt ut då diskuterar jag tills jag får fram allt. Nu har jag fått det - svart på vitt-. Jag kan inte hantera att min man tycker och tänker på samma sätt om min kropp som jag själv. Han är medveten om detta och kan inte förstå varför jag är så arg och besviken när vi delar åskit på det området. Jag kan inte förklara varför det är på det sättet men det gör så ont att han tycker samma sak som jag om min kropp :) JAg kan tycka att jag borde träna mer och att jag är slapp etc. Men han får inte hålla med??? Han håller med men älskar mig ändå. Varför stöter jag bort honom och hans kärlek enbart för att han tycker som jag på detta område??

Han har även sagt att trots att min kropp är annorlunda så tycker han att jag ändå är en av de snyggaste tjejerna i världen. Han är väldigt gosig och kramig mot mig. Men innan kunde han beundra min kropp från topp till tå och bli helt till sig. Nu ser han besviken ut när han ser mig i trosa och bh.

Det jag hade önskat är att jag kunde känna följande ->
    Vi är båda missnöjda med vissa saker men dessa kan åtgärdas för att vi kan och vill. MEn istället deppar jag ner mig och straffar oss båda.

• Anonym (Ledsen)
    Trust me skrev 2011-03-05 20:29:48 följande:
    Ja du TS, du ville veta vad han tänkte och efter en massa tjat så fick du veta. Nu är du besviken på honom. Inte schysst. Faktiskt väldigt elakt av dig. Tror du han någonsin mer kommer att vilja berätta något för dig som han misstänker inte kommer behaga dig? Vad har hänt med allt snack om tillit och ärlighet?

-Ser jag tjock ut i det här?
    -Du är jättesnygg i det där!
    -Men min rumpa är ju som en elefants!
    -Inte alls, det är den sexigaste rumpa som finns. "Ger  en kram"
    -Så säger du bara. Inget passar längre.
    -Det gör det visst det. Det du har på dig sitter fint.
    -Men titta! Det är valkar här.
    -Inte då. Du är lika fin som första gången vi träffades.

Och så fortsätter det..

Hur länge kan en man förväntas bara hålla med? Alltid? I så fall varför?
    Förstår att det är på ovan sätt i många relationer =)
    Men så var det inte för oss. Min sambo var tyst och såg ledsen ut.
    Jag tjatade och ville veta vad som tyngde honom och jag fick du veta sanningen som jag tyvärr inte kunde hantera.

Vi har aldrig haft den typ av diskussioner "ser jag fet ut i detta" nej älskling du klär i en sopsäck etc etc =)

Jag gick upp i vikt pga av en depression -> jag tyckte synd om mig själv och jag orkade inte göra något samtidigt som jag åt mer. Resultat slapp och extra kilon. Min sambo hintade och föreslog massa saker....att vi skulle promenera ihop, jogga, köpa träningsredskap till hemmet...låna hem träningsvideo från internet ;) men jag var i min lilla bubbla. Jag anade nog vad han kände men jag orkade inte ta tag i det utan blockerade och skyddade mig själv. Givetvis mådde jag skit i dubbel bemärkelse. Men jag orkade inte agera utan led ännu mer. Som jag skrev tidigare så slutade det hela med att han såg ledsen ut och jag fick ur honom vad som besvärade honom. Det hela resulterade i noll sex och att jag kände mig stressad och tvingad att träna och allt annat skit..........
  • Anonym (Ledsen)
    Trust me skrev 2011-03-15 21:56:33 följande:
    Då kanske han tyckte han försökt stötta dig men att du ignorerat alla hans positiva propåer. Tyvärr så förstod han aldrig att du inte var i stånd att ta till dig vad han sa. När han sedan tyckte han gjort allt och var uppgiven så var tillfället du beskriver kommet.

Låter det mer som hur det var för er?

Jag tror att de flesta såna här problem består av missförstånd och felaktiga antaganden om den andra.
    Exakt =) Det var så det var/är för oss.
Svar på tråden Min sambo tänder inte på mig