• Anonym (Ledsen)

Min sambo tänder inte på mig

Min sambo tänder inte på mig. Han säger att han älskar mig för den jag är och det som jag står för och allt det innre. Men mitt yttre attraheras han inte av. Förutom mitt ansikte =)
    När vi väl har sex tycker han att det är skönt men han är inte sugen på att ta första steget då han inte attraheras av mitt yttre. *aj aj aj mitt lilla hjärta*

Jag är medveten om att jag har lagt på mig lite och att jag inte är lika fast som jag har varit.

Jag är som alla andra tjejer i det avseendet att jag gnäller om att jag e stor och ful och borde äta bättre och träna mer etc. Men att sambon ska få tala fritt om detta och förmedla exakt vad han tycker och tänker om mitt yttre det gör ont....det skär som kniv i hjärtat. Han tycker att jag ska röra mer på mig och att jag ska vara försiktig med vad jag äter..........jaha ska du verkligen stoppa i dig det där och sen en besviken min på det............ghaaa visserligen tänker jag det som han säger högt men jag tål inte att han säger det. Jag känner mig ful fet okvinnlig ..........Jag klarar inte längre att ha sex med honom. Jag kan inte slappna av då jag ligger och oroar mig för att jag ska uppfattas som fet etc.

Jag är inte jätte hård och platta =) Alltså inte atletisk och vältränad MEN jag är inte nära någon ohälsosam fettmagräns. Men det kvittar för min man tycker att jag är för stor i dagsläget.
    Han har lovat att inte pika mig utan låta mig träna i min takt. Men nu är han otålig och tycker att han knappt märkt någon större skillnad de senaste 7 månaderna...............ghaaa känner mig såååå ledsen och besviken.
    Häromdagen skojade jag om bröllop och då blev hans svar - om du kommer i din brudklänning så kan vi gifta oss (med detta menar han -klänning i rätt storlek.)

Han tänder inte på mitt yttre och det kan ingen klandra honom för..........men jag mår skit.
    FAAAN!!!!

Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Min sambo tänder inte på mig
  • redneck girl

vad ska man säga. varför bor han med dig om du inte duger??? sexet är skönt...men han tycker du är ful? och du tar bara emot då eller? hade aldrig knullat med honom om jag var du...hade också bett honom flyttat eller gjort det själv.

Jag vet just ingenting om sex.Jag har ju varit gift mest hela tiden;)
  • Anonym (Ledsen)

Han har aldrig sagt att jag inte duger eller att jag är ful. Däremot är det just så han får mig att känna. Sex har vi inte för jag kan inte slappna av och sen känner jag mig arg och tjaa massa andra negativa känslor.

Vårt problem är att han öppet har sagt att han inte gillar mitt utseende lika mycket som förr, min kropp får inte honom att tända så som han gjorde tidigare. Han älskar mig och han tycker inte att jag är ful men FÖR stor.

• MattiasFru

Alltså oj vad arg jag blir! Vad har du hittat dig för skitman? Dumpa honom! Usch och fy, så säger man inte till någon. Och man ska älska varandra och tända på varandra oavsett, jag menar om man förväntar sig att vara tillsammans hela livet, ingen är väl lika smal och fit när man träffas som typ 30 år senare med två barnafödslar eller vad det nu kan vara? Om min man hade sagt atthan inte tänder på mig för att jag gått upp i vikt hade jag klubbat ner honom. Precis som om jag alltid skulle älska och tända på honom oavsett. Ja kanske inte om han gick upp typ 100kg, eller alltså extremiteter. Men jag vägde betydligt mindre när vi träffades för över 4 år sedan. Och han tänder då fortfarande på mig, gud nåde honom annars! 

• Anonym (usch)

Skulle aldrig acceptera att bli behandlad på det sättet. Spelar inge roll att han inte säger att du är ful, det som räknas är hur han får dig att känna. Nä, se till att få bättre självförtroende och skit i karln. Då ska du se att karln  uppskattar dig! Förhoppningsvis har du då insett att han inte är något att ha!

• redneck girl
    Anonym (Ledsen) skrev 2011-03-04 21:29:02 följande:
    Han har aldrig sagt att jag inte duger eller att jag är ful. Däremot är det just så han får mig att känna. Sex har vi inte för jag kan inte slappna av och sen känner jag mig arg och tjaa massa andra negativa känslor.

Vårt problem är att han öppet har sagt att han inte gillar mitt utseende lika mycket som förr, min kropp får inte honom att tända så som han gjorde tidigare. Han älskar mig och han tycker inte att jag är ful men FÖR stor.
    inte ful...men för stor...han är ytlig din kille. lite hit och dit genom livet måste man kunna ta tycker jag . han älskar dig inte på rätt sätt anser jag . be han köpa sig en barbie och leka med...det kan han roa sig med tycker jag . jag hade aldrig tagit skiten . varför låter du honom fortsätta trycka ner dig? har du gått upp jätte jätte mycket så kan jag köpa att han oroas för din hälsa....men så är ju inte fallet säger du. själv måste han ju anse sig vara perfekt . man ska inte vara i ett förhållande man mår dåligt av. du säger att du inte mår bra....den killen måste vara ett stolpskott .
  • Anonym

Jag tycker det låter jättehemskt och sorgligt :(

• Anonym

men vänta nu lite, time out här. Visst fan är insidan viktigast, alla dagar i veckan, absolut, inget snack om saken. Men vad får oss att "sikta in oss" på en viss person, och inte en annan? Vad får oss att bli varma inombords o lite smått kåta? Inte fan är det personens åsikter i diskussionen om mellanöstern, det är utseende. Förhoppningsvis bör din man ha fallit för något du hade, men tappat bort. Försök o be om hjälp AV din man, be honom hänga på det han vill, han kan bli din coach i att komma i bättre form, man mår oftast bättre, man sover bättre, man har bättre sex, man är mer fokuserad, man tänker bättre med en sund livsstil, så som att träna och äta rätt. Klär du dig saggy-baggy eller har du snygga kläder? Schyssta jeans, ett fint linne, eller ett par mjukisbyxor och en för stor luvtröja?

LYSSNA NU!

Jag har fullaste förståelse för hur du känner, tro mig! Ingen ska behöva få höra sånt men om din man bara går ifrån dig en dag ist, skulle det vara bättre? Han säger ingenting och bara går. Nej, han vill förändra, han vill tända på dig men just nu gör han inte det. Det är inget AKTIVT val, det är människans instinkt att tända på A och inte på B, som att en kvinna tänder på rumpor, och en annan på lite hull.
    Prata med honom, säg till att det han säger sårar dig. Be honom tagga ner, så ska du försöka ändra på vanorna som verkar blivit ovanor. Fråga din man om hur han skulle känna sig, om någon, varje gång han gör något, stod bakom hans rygg och sa: "Fan va dålig du är, du är ju värdelös."

• Anonym

Du verkar ganska missnöjd med din kropp också. Om det är allt som ligger i vägen för hans attraktion - varför inte fixa till den? Du vinner ju på det också. Det är ju kul att vara snygg och det här ska föreställa dina bästa år. Varför inte göra det mesta av dessa?

• redneck girl

hade någon sagt till mig att du är för stor...på just det viset då hade jag aldrig kunnat leva med honom mer. finns andra sätt isf....som att säga att vi kanske ska ta och träna lite tillsammans osv. jag skulle aldrig tro att kärleken skulle hänga på några kilon hit eller dit .

• MattiasFru
    Anonym skrev 2011-03-04 21:50:18 följande:
    men vänta nu lite, time out här. Visst fan är insidan viktigast, alla dagar i veckan, absolut, inget snack om saken. Men vad får oss att "sikta in oss" på en viss person, och inte en annan? Vad får oss att bli varma inombords o lite smått kåta? Inte fan är det personens åsikter i diskussionen om mellanöstern, det är utseende. Förhoppningsvis bör din man ha fallit för något du hade, men tappat bort. Försök o be om hjälp AV din man, be honom hänga på det han vill, han kan bli din coach i att komma i bättre form, man mår oftast bättre, man sover bättre, man har bättre sex, man är mer fokuserad, man tänker bättre med en sund livsstil, så som att träna och äta rätt. Klär du dig saggy-baggy eller har du snygga kläder? Schyssta jeans, ett fint linne, eller ett par mjukisbyxor och en för stor luvtröja?

LYSSNA NU!

Jag har fullaste förståelse för hur du känner, tro mig! Ingen ska behöva få höra sånt men om din man bara går ifrån dig en dag ist, skulle det vara bättre? Han säger ingenting och bara går. Nej, han vill förändra, han vill tända på dig men just nu gör han inte det. Det är inget AKTIVT val, det är människans instinkt att tända på A och inte på B, som att en kvinna tänder på rumpor, och en annan på lite hull.
    Prata med honom, säg till att det han säger sårar dig. Be honom tagga ner, så ska du försöka ändra på vanorna som verkar blivit ovanor. Fråga din man om hur han skulle känna sig, om någon, varje gång han gör något, stod bakom hans rygg och sa: "Fan va dålig du är, du är ju värdelös."
    Fast alltså nu, vänta här. Så du menar att det är okej om min man typ inte tänder på mig när jag har skitigt hår, är förkyld och bara har en dålig vecka? Att han då ska ha rätt att säga nä men älskling, jag tänder inte på dig när du ser ut sådär, sminka upp dig och dra på dig lite sexiga underkläder så kan vi ha sex sen? Jag tycker det låter hemskt. I mina ögon kan någon man älskar inte bli ful. Jag menar det finns säkert tjejer som itne skulle tycka min man var vackrast i världen, men för mig kommer han ju alltid vara det. Och om han sen går upp ett par kilo, skaffar sig skägg eller rakar av sig allt hår så är han ju fortfarande min och det vackraste jag vet, för att han är han. Och jag menar ens drag försvinner ju inte, och man tänder ju på så mycket mer än bara det ytliga, man tänder på rösten, på sättet han rör vid mig, sättet han ser på mig, sättet han andas på mig, ja men ni förstår. då är ju ett par kilo hit och dit skitesamma.
Svar på tråden Min sambo tänder inte på mig