• Anonym

Min sambo tänder inte på mig

Jag tycker det låter jättehemskt och sorgligt :(

• Anonym

men vänta nu lite, time out här. Visst fan är insidan viktigast, alla dagar i veckan, absolut, inget snack om saken. Men vad får oss att "sikta in oss" på en viss person, och inte en annan? Vad får oss att bli varma inombords o lite smått kåta? Inte fan är det personens åsikter i diskussionen om mellanöstern, det är utseende. Förhoppningsvis bör din man ha fallit för något du hade, men tappat bort. Försök o be om hjälp AV din man, be honom hänga på det han vill, han kan bli din coach i att komma i bättre form, man mår oftast bättre, man sover bättre, man har bättre sex, man är mer fokuserad, man tänker bättre med en sund livsstil, så som att träna och äta rätt. Klär du dig saggy-baggy eller har du snygga kläder? Schyssta jeans, ett fint linne, eller ett par mjukisbyxor och en för stor luvtröja?

LYSSNA NU!

Jag har fullaste förståelse för hur du känner, tro mig! Ingen ska behöva få höra sånt men om din man bara går ifrån dig en dag ist, skulle det vara bättre? Han säger ingenting och bara går. Nej, han vill förändra, han vill tända på dig men just nu gör han inte det. Det är inget AKTIVT val, det är människans instinkt att tända på A och inte på B, som att en kvinna tänder på rumpor, och en annan på lite hull.
    Prata med honom, säg till att det han säger sårar dig. Be honom tagga ner, så ska du försöka ändra på vanorna som verkar blivit ovanor. Fråga din man om hur han skulle känna sig, om någon, varje gång han gör något, stod bakom hans rygg och sa: "Fan va dålig du är, du är ju värdelös."

• Anonym

Du verkar ganska missnöjd med din kropp också. Om det är allt som ligger i vägen för hans attraktion - varför inte fixa till den? Du vinner ju på det också. Det är ju kul att vara snygg och det här ska föreställa dina bästa år. Varför inte göra det mesta av dessa?

• Anonym
    MattiasFru skrev 2011-03-04 21:57:48 följande:
    Fast alltså nu, vänta här. Så du menar att det är okej om min man typ inte tänder på mig när jag har skitigt hår, är förkyld och bara har en dålig vecka? Att han då ska ha rätt att säga nä men älskling, jag tänder inte på dig när du ser ut sådär, sminka upp dig och dra på dig lite sexiga underkläder så kan vi ha sex sen? Jag tycker det låter hemskt. I mina ögon kan någon man älskar inte bli ful. Jag menar det finns säkert tjejer som itne skulle tycka min man var vackrast i världen, men för mig kommer han ju alltid vara det. Och om han sen går upp ett par kilo, skaffar sig skägg eller rakar av sig allt hår så är han ju fortfarande min och det vackraste jag vet, för att han är han. Och jag menar ens drag försvinner ju inte, och man tänder ju på så mycket mer än bara det ytliga, man tänder på rösten, på sättet han rör vid mig, sättet han ser på mig, sättet han andas på mig, ja men ni förstår. då är ju ett par kilo hit och dit skitesamma.
    Du läser min text, och tyder den så som du vill tyda den. DOCK betyder inte det att du har tytt den korrekt. Jag menar att om TS gått upp ett par kilo och på samma sätt skiter i att lägga vikt i att klä sig, ja tro det eller ej, men en kvinna med mjukisbyxor och ett sunkigt linne kan vara fult, så kanske hon bara behöver ändra på det? Hur svårt är det att köpa sig ett schysst linne som slapplinne, eller en topp ist. för något fult o säckigt?
    För dig är ett par kilo inte hela världen men du är inte "standard", du är inte majoriteten, du är du, du har din åsikt, och så får den vara utan att jag trycker in något annat i ditt huvud. Därför, om TSs man inte tänder på henne längre, ja vem är vare sig du eller jag att skälla? Din syn på att "tända" på någon, är nog lite annorlunda emot vad TSs man ser som att tända på någon. Jag förstår hur du menar, din mans beteende, ageringar och livsstil, är något du faller för, vare sig han blir 5 kg tyngre, flintskallig eller tomten, men en del tappar faktiskt suget om en person förändras fysiskt, tro det eller ej.
  • Anonym

Alltså att tända på någon har nu knappast bara med utseende att göra, tror ni det så är det ju lite fel. Jag har vart tillsammans med en skitsnygg bandyspelare och nu är jag tillsammans med en smal, men söt kille och jag kan säga att jag tänder mycket mer på den smala och söta killen. Jag tänder på hans personlighet, på hans sätt att vara, på hans blick, på hans händer...

Låter väldigt tråkigt om era män bara tänder på er för eran kropps skull. Känns inte som riktig kärlek då, men vad vet jag...!

• Anonym

tja i mitt fall tänder han som en tok på mig o tja jag tänder på sättet han tar på mig och hans beteende, men nej inte hans utseende.

Svar på tråden Min sambo tänder inte på mig