• FlowerSmurfen

    Knasig presentation !

    Hittade ett gammalt lektråd...

    Så jag tänker starta ett nytt och fortsätta med lektråden.
    men har ändrat lite av reglerna och skrivit mer..

    Här är "reglerna":

    Du ska presentera dig själv med det fet stil skrivna text. tex: jag heter... och bor... osv

    Förnamn = din mammas namn
    Efternamn = närmaste grannes efternamn
    Land = senaste land du har besökt
    Hemstad = senaste plats du har besök
    Ålder = pappas ålder
    Yrke ( du jobbar just nu) = farfars yrke
    Yrke  ( din första jobb) = farmors yrke
    Extra jobb = mormors yrke
    Dröm yrke = morfars yrke
    Syskon = räkna upp antal länder du har besökt
    Barn = räkna upp antal ex( pojkvän, man) du har haft
    Intressen = senaste sport du såg på tv
    Hårfärg = tröjans färg ( det du har på just nu)
    Ögonfärg = byxans färg ( det du har på just nu)
    Musiksmak = det du lyssnade på senast

  • Svar på tråden Knasig presentation !
  • FlowerSmurfen

    Jag heter Anna Larsson och bor i Tyskland men är född i stockholm. Är 63 år gammal och jobbar inte för tillället men har jobbat som sekreterare. Har extrajobb på helgerna som sömmerska. Min dröm yrke är flygvärdinna. Jag har 7 syskon och 2 barn. Min intressn är boxing. Har blåa ögon och svart hår.Lyssnar inte på musik.

  • Younes

    Förnamn = Märta
    Efternamn = Hansson
    Land = Tunisien
    Hemstad = Örebro
    Ålder = 67
    Yrke ( du jobbar just nu) = "Grustags arbetare"
    Yrke  ( din första jobb) = Bondmora
    Extra jobb = Städerska
    Dröm yrke = Arbetade åt SJ
    Syskon = 10
    Barn = 5
    Intressen = inget
    Hårfärg = vit
    Ögonfärg = blå
    Musiksmak = pop


  • Greta Mullberg

    Jag heter Mona Medborn och bor i Danmark men är född i Stockholm. Jag är 56 år gammal och arbetar som försäljare av elektronikprylar och mitt första jobb var som städerska. Extrajobbar ibland som sjuksköterska men skulle allra helst vilja jobba som svetsare! Jag har 6 syskon och 4 barn. Mitt största intresse här i livet är fotboll. Har blågrått hår, svarta ögon och lyssnar helst av allt på Bob Dylan.


    -Looks like you've been missing a lot of work lately. -I wouldn't say I've been *missing* it, Bob.
  • jahapp

    Jag heter Lena Isaksson och bor i Tyskland men är uppväxt i Stockholm. Jag är 55 år gammal och jobbar inte så mycket eftersom jag är sjuk. Mitt första jobb var sömmerska, och ibland extraknäcker jag som vårdare på ett elevhem, men mitt mål i yrkeslivet är att jobba som handledare/konfliktlösare hos större företag. Jag har 5 syskon och 3 barn. Det jag ägnar min fritid åt är ishockey. Jag har lila hår och svarta ögon och på stereon spelas Bruno Mars på högsta volym.

  • Priceless Perfection

    Hej,

    Jag heter Anna Smith och bor i Sverige, men är född i Dubai. Jag är 56 år gammal och började arbetslivet som sjuksköterska, men det föll mig dessvärre inte i smaken så jag ombildade mig till advokat. Eftersom jag är ganska pengakåt så jobbar jag även helger med att skräddasy kläder åt rika damer. Dessvärre är inget av detta mitt drömyrke utan jag skulle helst vilja jobba som trädgårdsmästare. Jag har så många syskon att det inte går att räkna på fingrarna. Jag har 2 barn. Jag är tråkig då jag inte har något intresse. Jag har rosa hår och gröna ögon samt älskar att lyssna på barnmusik.


    Du är den enda som begränsar dig
  • 1978

    Jag heter Mona Johansson och bor i Norge men är född i Algutsrum. Jag är 61 år och jobbar på bruket. Mitt första jobb var som hushållerska. Det var verkligen inte fett betalt så jag jobbade också extra som hemmafru och formgivare... (asgarv! det här blir ju helknasigt!) Nu drömmer jag om att bli ingenjör och få jobba inom vapenindustrin... Jag har fem syskon och ett barn. Mitt stora intresse är fotboll. Mitt hår skiftar i violett, brunt och turkos och jag har röda ögon (är lite trött idag). Lady Saw är min musikaliska förebild. 

  • Vanilla ice queen

    Förnamn = Märta Efternamn = Jaakola Bor i = Finland Hemstad = Västerås Ålder = 53 Yrke ( du jobbar just nu) = industrichef Yrke  ( din första jobb) = manekäng/model Extra jobb = taxichaffis Dröm yrke = taxichaffis Syskon = 8 Barn = 3 Intressen = fotboll Hårfärg = svart Ögonfärg = svart Musiksmak = Sum41

Svar på tråden Knasig presentation !