• Tosca

    Missfall nr 2 på ett år

    Undrar bara lite om MF och MA. Jag är 40+ med ett barn sedan tidigare. Då gjordes ett UL i v. 8 och läkaren sade glatt "nu har missfallsrisken minskat med 70%", och mycket riktigt, en underbar liten tjej föddes för 4 år sedan. Sedan har vi försökt få syskon. Förra året blev jag gravid, men fick MF i v.10. Hade inte gjort tidigt UL då, men v.10 konstaterades det att det hade dött redan i v.6, det tog alltså fyra veckor på sig att komma ut! Nu är jag gravid igen, gjorde ett UL i v.7 och såg ett "starkt hjärteko" väldigt tydligt! Så jag var ju glad i hågen, äntligen! Nu v.10 gjorde jag ända ett nytt UL p.g.a förra årets händelse, och helt plötsligt syns inga hjärtslag! Fostret har dött alldeles nyligen, för det var så stort som det skulle vara...Väntar nu på att få MF, men har inga antydningar alls! Har dock en tid för åtgärd på måndag. Men hoppas på ett mirakel, tänkt om man ser hjärtslagen igen då! Har någon varit med om det? Jag har läst någon artikel om att det faktiskt har hänt, men har någon erfarenhet av det? Kommer att göra en privat MF-utredning p.g.a ålder, och hoppas få nåt bra svar, för gravid blir jag ju! Någon som har nåt tips?

  • Svar på tråden Missfall nr 2 på ett år
  • Asko

    Jag är så ledsen för vad du gått igenom!
    En sak som kan vara problemet när man får tidiga missfall är att progesteronhalten i kroppen är för låg. Har själv haft 3 missfall och är därför påläst om just detta. Det finns en kräm med naturligt progesteron som man kan smörja sig med, det är med hjälp av det som jag fått mina 2 barn Glad

Svar på tråden Missfall nr 2 på ett år