Inlägg från: Amanda0701 |Visa alla inlägg
  • Amanda0701

Ponny problem, Hjälp!

som allaa andra säger träning . men när du leder henne : leder du henne bara då eller du gör någon form av träning eller kontakt övning så hon får tänka lite . led henne prova att bara sluta gå ( stå stil) vad gör hästen då s6tannar hon eller inte ? hon ska nämligen stanna direkt . när hon kan detta så prova att rygga henne ett par steg utan att röra henne . Du kan ju lära henne kroppsspråk eller rösten . finns många övningar att göra från marken som är super nyttiga

• Amanda0701

mitt råd blir nog tyvärr att ta hjälp av någon

• Amanda0701

bara såg att du gjort en gårdsbesiktning . när gjordes den ?

Kan ju hända mycket på ett par månader ellr så . Om hon nu hoppar runt hit o dit så kan hon ju fått eller ha en skada i ryggen . Kan vara brunsten också som spökar om du upplever att hon är jobbigare då . Vet inte om du gör det .

Sen är jag ju inte riktigt för att gårdsbesiktiga . Har erfarenhet av att dom inte kollar riktigt allt då .

Hade en häst som gick rakt igenom en gårdsbes. men ett par dagar senare så gick den inte igenom på kliniken . Olika köpare som ville göra olika .

Mitt råd är ändå att kolla igenom henne riktigt noga på en klinik eventuellt röntga rygg o ben .

Lycka till med din häst

Svar på tråden Ponny problem, Hjälp!