Inlägg från: Anonym (soc.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (soc.)

Tårarna rinner...

Förstår inte frågan? Vad då hur kan man vara familjehem? Det är väl en jävla tur att det finns människor som påtar sig att ta hand om barn och älska och uppfostra barn som av nån anledning inte kan bo kvar hemma.

• Anonym (soc.)
    Linaek skrev 2011-05-07 02:46:11 följande:
    Jag vet vad det innebär att vara familjehem och jag vet vad det innebär för barn som har föräldrar som år ut och år in får all hjälp till att fixa sina liv. jag vet även hur ett litet barn mår av att ha en biomamma som talar om för sitt barn att snart ska du flytta"hem"
    Jag vet vad det innebär för det lilla barnet,det är nämnligen jag som tröstat det lilla barnet som vaknat upp på nätterna med mardrömmar.Det gör ont i hjärtat då det lilla barnet ligger gråtandes i famnen och frågar :mamma varför fick inte jag ligga i din mage,Så jag kan verkligen säga att jag vet vad det innebär för ett litet att ha en biomamma som år ut och år in fått all hjälp av soc. Nu är vårt barn tonåring och vårdnadsöverflyttad sen den lagen kom
    Såg en dokumentär på tv för ett tag sedan, då barnet sa just detta om att ligga i magen. Är det du?
  • Anonym (soc.)
    morochmer skrev 2011-05-07 09:10:47 följande:
    Det är väldigt vanligt, alla våra placeringar som kommit till oss före ca 7-8 års-ålder har sagt /frågat det samma.
    Så sorgligt.
Svar på tråden Tårarna rinner...