Vad kostade era bröllop?
Känner mig lite ledsen nu. Jag o sambon har varit ett par länge, flera år. Jag känner att jag vill gifta mig men samtidigt verkar det så oerhört dyrt :( Vi tjänar rätt bra ihop, får väl ut runt 30-33 tusen per månad ( dock finns inga barn ännu i vårt liv )
Jag fattar ju att vi får spara om vi ska ha råd med bröllopet men undrar egentligen hur mkt det kan gå på? Vad har era bröllop kostat?
Jag vet om möjligheten med borgerlig vigsel, att inte ha stor fest och bjudning. Men jag kan känna att jag ska jag gifta mig så vill jag stor fin klänning, middag, tårta etc. Gifta sig borgerligt tycker jag låter skittråkigt , helt ärligt....då kan det hellre kvitta för min del.
Min plan är att kanske göra som en vän gjorde: hon och hennes man vigdes på en klippa vid havet, sedan hade de middag och kaffe i ett stort partytält på stranden. ( eller ja, inte på sandstrand alltså..utan en bit ovanför själva stranden)....tyckte det lät fint och romantiskt.
Men så börjar jag surfa runt efter vigselringar, brudklänning, kläder till sambon, mat, ja allt....ser bara hur pengarna rullar iväg. :(
Måste det verkligen vara svindyrt att gifta sig? Återstår bara borgligt eller?