• sweetizemme

Jag o min pojkvän e mkt känsliga just nu

Hej hej!! Det  e så hära att jag o min pojkvän  e på  Luzerngården Klövergården I lund.  Men nu e det så här att de bara kör me oss men  det  e mest me mig för de vet hur känslig jag  e. Jag & min pojkvän  vill säga detta  till alla som blir placerad på detta stället Luzerngården Klövergården I lund  är ett skit ställe  Ni  får aldrig vara i fred i från dem, dom har kolla på er dygnet runt o  det  e skit jobbigt.

• Svar på tråden Jag o min pojkvän e mkt känsliga just nu
  • jeppsson
    Nekogirl skrev 2011-09-09 21:36:51 följande:
    Märker att du inte läst alla mina inlägg.
    Anonym skrev 2011-09-08 22:06:31 följande:
    Aldrig i livet att man bor i ett LSS boende pga bostadsbrist!
    Varför försöker du ens framställa det så?
    Inte en chans att du bott på ett LSS boende i 4 år pga bostadbrist och pga att dom inte hittat en lägenhet till dig.
    För det första så är det upp till DIG att skaffa normat beonde typ lägehent, soc kan betala den men dom är ingen bostadsförmedling och inte är ett LSS boende ( som till och med är relativt svårt att ens få fast man är i behov utav det ) nåt härbärge eller liknande som tar emot ungdomar som hamnat lite snett och inte har nånstans att bo!
    Tar det från början. När jag var 11-12 år blev jag felaktigt diagnostiserad med aspergers. Jag flyttade till en internatskola för bokstavs barn, betalad av malmö stad. Enligt kontraktet skulle malmö stad fixa en bostad till mig att flytta till när skolan var slut. Jag flyttades akut till ett vad jag fick veta tillfälligt boende tills dom hittat en satelitt lägenhet till mig. efter ett år, kontaktade jag min dåvarande lss-handläggare och frågade om dom hittat någon lägenhet än, jag trivdes nämligen inte i detta tillfälliga boende. Dom som bodde där var gravt handikappade som behövde hjälp 24/7. Då får jag veta att det inte var ett tillfälligt boende utan tydligen hade jag tackat ja permanent till det. Jag började söka lägenhet. Många av personalen där tyckte jag skulle utreda mig på nytt eftersom jag inte stämde in på aspergers. Eftersom jag inte visste något annat liv än den skyddande miljö som lss innebär, så gjorde jag ingen utav rädsla. Fick till sist flytta till en satelitt lägenhet. Jag trivdes bättre där men fortsatte leta lägenhet. Det enda problem jag hade var just städningen. Detta pga att min mor aldrig lärt mig städa. Men jag blev bättre med hjälp och klarade till sist av städningen själv. När jag blev gravid så ringde personalen på boendet soc och sen frågade dom mig om det var ok. Jag tackade ja till hjälp. Jag kände att det är alltid bra att få hjälp den första tiden när man är ensamstående (barnets far bodde i england och gör det fortfarande antar jag). Jag blev lovad insatser i hemmet 2 dagar i veckan. Allt gick jättebra tills den dagen min son föddes. Jag hade en snabb förlossning men fick problem. En BM fick rusa in och körde in en spruta i låret på mig med orden, detta ska stoppa blödningen. Min son var tyst när han kommit ut. Jag var trött men frågade svagt varför han inte lät. Det var ingen fara sa BM. I 15 minuter försökte vi få min son att ta bröstet, det gick tillsist men efter 1 minut släppte han bröstet. Dom tog min son och klädde på honom. Vi fick frukost. Efter sa dom åt mig att duscha, jag reste mig upp svajande och gick in i duschen, efter 5 min svimmade jag. jag vaknar kort därefter av att jag ligger på duschgolvet och vatten sprutar i ansiktet. Jag kan inte resa mig. Min kropp vill inte lyssna. två BM kommer in och hjälper mig resa mig och sätter mig på en stol i duschrummet medan dom torkar mig. Jag får sedan lägga mig i sängen och blir körd till eftervården. 2 dagar senare efter att jag ätit järn tabletter, jag blödde fortfarande mycket, så kollar dom mitt hb som visar 70. Detta sa dom var lågt och dagen efter fick jag 2 påsar blod. Jag hade ofta svimmningskänslor och bad 2 gånger om hjälp med blöjbyte eftersom jag kände att jag skulle svimma med min son i famnen om jag reste mig för att gå till skötbordet. Pappan till barnet hjälpte till ibland. Jag pumpade ut min mjölk då min son inte ville ta bröstet. En gång lyckades jag dock ge honom bröstet, jag kände hur han sög, samma känsla som när man pumpar. Han somnar vid bröstet. En BM kommer in med värmd bröstmjölk i en flaska, det var dags för min son att äta. Jag berättar för henne att min son har ätit från mitt bröst och nyss somnat. Hon avvisar det och menar att jag kan inte va säker på att han fått i sig något. Jag sa till henne att jag kände att han drack, men hon lyssnade inte utan väckte min son och tvingade mig att mata honom med flaskan så att hon såg att han åt. Detta resulterade i att min son kaskad kräkte över både mig och han själv. BM skickade efter folk som kunde byta sängkläder och sen var det inte mer med det. Inte ens ett ursäkta jag hade fel, fick man av henne.  
    Men du såhär nu några år efter att allt detta hänt så hoppas jag att du ser saker o ting på ett klarare sätt än vad du gjorde när du va mitt uppe i det.... Men menar du att du inte har en aning om varför sov ingrep, varför du bodde på ett LSS boende?
    Menar du på fullt allvar att ALLA andra gjort en jäkla massa feli  ALLT som har med dig att göra och att du är helt oförstående och helt oskykdig till alla "anklagelser" ?
  • Anonym
    MammaHela skrev 2011-09-09 22:10:42 följande:
    Jag tycker att det är mer skrämmande att soc inte ingriper bättre så att sådant här kan inträffa:

www.aftonbladet.se/nyheter/article13595617.ab
    FYFAN rent ut sagt!!!!!!!
    Sånt här ska bara INTE få hända!
    Och inte tror jag att pappa erkände att han slagit ihjäl sin lilla bebis utan han nekar nog in till det sista och kommer säkert vara helt oförstående till allt runtomkring honom, eller så kommer det vara alla andras fel men INTE hans!
  • Anonym
    MammaHela skrev 2011-09-09 22:10:42 följande:
    Jag tycker att det är mer skrämmande att soc inte ingriper bättre så att sådant här kan inträffa:

www.aftonbladet.se/nyheter/article13595617.ab

Jag håller med dig, sånt här är fruktansvärt.

Och det är därför vi måste förbättra sociala myndigheters kompetens generellt, för att först och främst inte sånt här ska kunna ske.
    Men också för att inte felaktiga beslut om lvu:n ska kunna gå igenom så enkelt.

Frågan är bara hur, kanske man måste börja med att titta på hur utbildningen för socionomer ser ut samt hur lönesättning och arbetsvillkoren generellt fungerar?
    Jag vet ärligt talat inte, men att något måste göras är ju helt uppenbart, som också din länk visar.      
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-09-10 00:33:50 följande:
    Jag håller med dig, sånt här är fruktansvärt.

Och det är därför vi måste förbättra sociala myndigheters kompetens generellt, för att först och främst inte sånt här ska kunna ske.
    Men också för att inte felaktiga beslut om lvu:n ska kunna gå igenom så enkelt.

Frågan är bara hur, kanske man måste börja med att titta på hur utbildningen för socionomer ser ut samt hur lönesättning och arbetsvillkoren generellt fungerar?
    Jag vet ärligt talat inte, men att något måste göras är ju helt uppenbart, som också din länk visar.      
    Må så vara att Socionomrna behöver en bättre/bredare utbildning, det vet jag inget om men jag vet att det INTE är dom som fastställer några lvu:un överhuvettaget!
    Det gör våra domstolar som inte jobbar i maskopi med soc!
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-09-10 00:37:00 följande:
    Må så vara att Socionomrna behöver en bättre/bredare utbildning, det vet jag inget om men jag vet att det INTE är dom som fastställer några lvu:un överhuvettaget!
    Det gör våra domstolar som inte jobbar i maskopi med soc!
    Självklart jobbar dom inte i maskopi heller, men dom går på vad handläggaren säger, handläggarens ord väger tyngst vid förhandling.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-09-10 01:45:59 följande:
    Självklart jobbar dom inte i maskopi heller, men dom går på vad handläggaren säger, handläggarens ord väger tyngst vid förhandling.

Fast det är inte sant!
    Finns många LVU förhandlingar som inte går igenom i domstolarna.
    Det lvu:as inte alls många barn i Sverige per år
  • Nekogirl
    jeppsson skrev 2011-09-09 21:53:07 följande:
    Men du såhär nu några år efter att allt detta hänt så hoppas jag att du ser saker o ting på ett klarare sätt än vad du gjorde när du va mitt uppe i det.... Men menar du att du inte har en aning om varför sov ingrep, varför du bodde på ett LSS boende?
    Menar du på fullt allvar att ALLA andra gjort en jäkla massa feli  ALLT som har med dig att göra och att du är helt oförstående och helt oskykdig till alla "anklagelser" ?
    Ursäkta? 

Jag tror inte du förstår. Jag vet att jag bodde på LSS eftersom jag hade aspergers. Soc ingrep för att dom drar alla över en kam. Jag tillhörde nämligen samma soc-kontor som ignorerade att en handikappad man hade suttit med händerna bakbundna i 25 år.

Jag vet inte var du får detta ifrån: " Menar du på fullt allvar att ALLA andra gjort en jäkla massa feli  ALLT som har med dig att göra och att du är helt oförstående och helt oskykdig till alla "anklagelser" ?"

Jag har aldrig sagt det. Jag berättar vad jag varit med om. En av mina kompisar är socionom och säger att min soc gjort fel.

Däremot tror jag att du är ett troll som inte har en aning om vad du snackar om. troligen är du runt 15 år. 
  • Nekogirl
    Anonym skrev 2011-09-10 01:53:09 följande:
    Fast det är inte sant!
    Finns många LVU förhandlingar som inte går igenom i domstolarna.
    Det lvu:as inte alls många barn i Sverige per år
    Ser att någon inte följt statistiken om LVU i sverige. Det har varit enorma ökningar dom senaste åren.

Jag har bett min soc att hjälpa mig utvecklas. Jag har sagt till dom att jag tar emot vilken hjälp som helst för att bli en bra förälder till min son. Och vad får jag för svar. Jo, att jag kan gå till en öppen stödgrupp där jag kan bearbeta förlusten av min son. WTF!! Var ju inte det jag bad om. Dom vill att jag ska glömma min son. om 3 år står dom väl o viftar med en ansökan om adoption.

Svar på tråden Jag o min pojkvän e mkt känsliga just nu