Fotavtryck skrev 2011-03-08 10:35:57 följande:
Jag tror att ingen präktig supermamma känner igen sig!
Iaf inget som någon skulle erkänna.
Ni som redan svarat här. Har ni aldrig jämfört era barn med andra?
Har ni aldrig tänkt "oj, kan inte NN det än. Min XX kunde det redan vid Y månader"
Visst. alla säger det kanske inte rakt ut, men jag torr att alla tänker det.
Många tycker jag är präktig supermamma för att jag ständigt hittar på nya roliga äventyr med mina barn då jag är mammaledig o skriver om dom på blogg o på fb. ( det är allt från pysseldagar, skridsko/skiddagar med korvgrillning o varm choklad och dagskryssningar till åland)
Många lämnar komentarerså som "skoj" "energipingla" osv. Men tyvärfårman höra från andra håll vad samma personer går o säger till andra.
Jag tävlar inte med någon! Allt jag vill är att ha skoja med mina barn på deras nivå. Anl till att jag skriver om det är för att farmor fl vill gärna veta vad vi gör. Självklart blir detmånga bilderoxå.
Nej, det kan jag från hjärtat erkänna att just så har jag aldrig tänkt. Däremot har jag emellanåt känt oro för mina egna barn och deras utveckling, precis så som "Anna" i Solsidan.
Värst var det med första barnet. Med andra barnet kände jag mig mer trygg i mig själv och orkade inte ens ta åt mig av alla skrytande, präktkärringar. Så nej, jag har aldrig jämfört mina barn på det sättet du menar, snarare då;
"-Jaha, så "Karins" son kan redan krypa, det kan ju inte min trots att dom är lika gamla, då är det nog något fel på mitt barn" och detta därför att jag både indirekt och direkt låtit mig påverkas av andras skryt och snack.