• Silje02

Klamydia? Omöjligt!

Det jag ställde var en stor kuggfråga och du gick rakt i fällan. Jag hoppas iallfall att det är leg. ssk och inte du som kör pat till iva.

• Silje02

Du ska dessutom aldrig tro som ssk utan veta. Tror gör man som usk.

• Silje02

Du blandar ihop INR och PK rätt rejält. Spelar ingen roll att du är ny. Jag är med ny och jag vet stensäkert vad jag ska göra och inte göra.

• Silje02

Vad tyder det på att patienten har ett högt INR?

• Silje02

Fakta och evidensbasserade studier är vad man lyssnar på inom vården och patienten. Men en pat som säger sig har fått klamydia poff bara sådär och det aldrig har hänt förr tror man inte på och man startar absolut inte någon utredning,

• Silje02

Det är jättebra att ni litar på varandra men du kan aldrig säga att du är 100% säker på att din kille aldrig skulle kunna vara otrogen. Otrogen är någont som händer ofta ingen man planerar ska hända. Det sker av slumpen, och slumpen kan ingen styra över.

• Silje02

För varje ord du skriver så tvivlar jag på att du ens har/haft klamydia eller ens är sjuksköterska.

• Silje02

Jag har tillgång till cosmic. Men jag kommer inte åt din pat.data om jag inte har ditt pers.nr och det har jag inte och jag är inte intresserad av det heller. Jag är bara intresserad på den inf.läkaren som är ansvarig för forskningen.

• Silje02

BTW högt INR tyder på hög waran. Och man ska ju inte äta broccoli när man är waranbehandlad så bäst jag ringer köket och avbokar broccolipajen imorgon. (du hade hittat det om du googlat, hade du varit ssk hade svaret kommit efter 30 sek)

Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!