Inlägg från: Anonym (Mardrömsscenario) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mardrömsscenario)

Klamydia? Omöjligt!

Anonym (Nejnej...) skrev 2011-03-10 00:21:14 följande:
    Din sk utredning - hur går den till? Varför lägger detta sjukhus resurser på detta? Klart de tror att din kille elelr du varit otrogen och bara skakar på huvudet åt dig bakom ryggen.

Kan verkligen inte alls föreställa mig hur denna utredning skulle gå till. Du angav något om att en kvinna före dig smetat ner gyninstrument och sen hade dessa använts på dig - vilka utreder detta? SjukhusCSI? Man gör inte en utredning när smittovägen är känd - dvs en sexuell smittväg!

Din sk utredning - du får det att låta som att hela sjukhuset har vänt upp och ner på alla dockument och provsvar för att hitta varför just du drabbades av detta. De nickar och ser förstående ut, men skrattar förmodligen i kafferummet. Den bittra med sanna sanningen!
    Du är bara för sorglig... Jobbar själv inom vården och det går inte till så, tyvärr igen.
    Och som sagt, ingen av oss har varit otrogen.
    Anonym (Nejnej...) skrev 2011-03-10 00:29:53 följande:
    Jag tror att du satte den där. Precis så tror jag också. Hon har skygglapparna på och ibland är det lättare att gå patienterna till mötes för att lugna denna. Denna kvinna verkar ju itne gå att resonera med och vägrar inse det troligaste alternativet. Då kan det vara bättre att säga: "Vi ska kolla på det och utreda vad som kan ha hänt", så att hon lugnar sig.
    Som sagt var, jag har själv aldrig begärt en utredning men eftersom de inte kunde göra någon smittspårning på någon av oss så ville de själva utreda.
    Anonym (Nejnej...) skrev 2011-03-10 00:24:29 följande:
    Du.. Det gör jag också. Och efter vad jag läser så har jag den högre utbildningsnivån av oss två. =) 
    Du vet ju inte ens vart i vården jag jobbar
    Anonym (Nejnej...) skrev 2011-03-10 00:35:52 följande:
    Nä, inte var. Men jag kan sätta mycket på att du inte är sjuksköterska, läkare, överläkare eller professor i infektionsmedicin. =)

Du kanske tvättar bäcken?
    Mitt i prick, Sjuksköterska
    Nä, professor vill jag inte bli, jobbar mycket hellre med människor, det är enligt mig det finaste man kan göra.

Det är ändå ganska härligt vilken livlig diskussion man kan få igång här av ett sådant ämne.
    Vi ska på intervju nästa vecka på sjukhuset, förra veckan lämnade vi in datum på gynundersökningarna som var förra våren då jag förmodligen blev smittad.
    Så utredningen pågår, tackar som frågar

Jag hoppas att ni aldrig någonsin hamnar i denna situationen själva, det finns nämligen en ganska stor risk att ni inte kommer bli trodda. Nu är både jag o min sambo personer med skinn på näsan så vi bryr oss inte om sånt här som tur är

Silje02 skrev 2011-03-10 00:40:42 följande:
    Knappast att du är sjuksköterska. Men vi testar. Hur sätter man i en CVK och hur ska den skötas?
    En CVK läggs i en central ven, på operation av doktor.
    Jag föredrar smartsites eller trevägskran vid CVK. Pumpteknik är ju det nyaste rönet för att spola rent hela slangen.
    Silje02 skrev 2011-03-10 00:46:19 följande:
    Anonym (Mardrömsscenario) om jag har en sondslang som åkt ut, visst kan jag bara trycka in den då, som ssk?
    Nej, en slang som är ute bör sättas ny.
    Silje02 skrev 2011-03-10 00:48:33 följande:
    Visst räcker det att spola varannan månad? Hur ska den skötas?
    Nu jobbar jag på medicin där vi inte har sonder så ofta så det kan jag inte på rak arm.
    Men ni kanske kan svara på varför inte KOL-patienter ska ha för mycket syrgas?
    Anonym (Nejnej...) skrev 2011-03-10 00:49:28 följande:
    Det tog mig också 20 sekunder att få upp en sida med de riktlinjerna. =)
    Va duktig du är!
    Vi fick utbildning i höstas från IVA-ssk.
    Silje02 skrev 2011-03-10 00:54:19 följande:
    Jag pratar fortfarande om CVK. Hur ofta spolar man? Ja jag vet varför inte KOL-patienter ska ha för mycket syrgas. Vet du?
    Beror på hur ofta man använder dem såklart! Och om man har heparinlås eller inte, det senaste här är etanollås, för väldigt infektionskänsliga patienter.
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!