• Joppelina

Klamydia? Omöjligt!

AndreaSvan skrev 2011-03-10 13:36:04 följande:
    Ja, nu blev jag lite syrlig i min kommentar, men jag orkar inte vara ordentlig längre när jag möts av en sådan okunskap som i denna tråd
    Känns som det är av okunskap jag klänger mej kvar här också. Det är en viktig sak som man verkligen ska kunna. Och jag antar nu att de flesta är över 15 år här.  Om man nu ska vara både egoistisk och samtidigt tänka på andra så finns ett ypperligt tillfälle. Man ser till att  testa sej om man är sexuellt aktiv.
  • Joppelina
    Butikslager skrev 2011-03-10 13:49:41 följande:
    Man behöver ju inte ha sex heller för att få klamydia.

Min kompis hade klamydia i ögat. Och hon har inte haft sex med ögat. TS kanske har haft en jävla otur och någon klamydiasmittad har tagit på sitt klamydiasmittade område och fört över det till TS som har fört vidare det till sig själv.

Borde ju vara möjligt om man kan ha klamydia i ögat, som man faktiskt kan ha.
    Sperma i ögat?
  • Joppelina
    Som n00b sa TS, jag har försökt lugnt förklara för dej och andra som trott att klamydia kommit huxflux.
    Berättat om vad som händer när man får ett positivt svar. Och hur smittspårning går till.  Och just att falsk negativt är mycket vanligare än falskt positivt.  Och om vikten att ni båda testar er samtidigt och tar antibiotika samtidit om en av er är positiv.

Men enda du reagerar på är pratet om otrohet.  Strunta i det  men se till att du får lite pejl på läget för har man inte så pass kunskaper om sexuellt överförbara sjukdomar när man blivit sexuellt aktiv och dessutom väntar barn är det banne mej på tiden.
  • Joppelina
    Anonym skrev 2011-03-10 14:30:28 följande:
    Men jag vet ju redan att det inte kommer "huxflux"? Det jag säger är att det måste ha blivit fel med testet på ett eller annat sätt.
    Jag lyssnar även om det inte verkar så, men ja, jag blir trött och irriterad när folk dumförklarar mig.
    Jag skrev dom andra som trott att det kommer huxflux

Just Hux-flux var ej menat åt dej utan två andra.  Ser att det ser fel ut när man läser.
  • Joppelina
    Silje02 skrev 2011-03-10 17:14:36 följande:
    Jepp, blev riktigt arg igår på hur man kan sitta och hävda saker som inte är sanna. Dessutom har jag lite insider kontakter inom bla infektion
    Vad var det för diagnos på den hypotetiske patienten då?

Jag var också jättearg, först och främst för jag såg så många vara mycket okunniga och då komma med såna påståenden att man kan få klamydia av instrumenten som används vid en gynundersökning blir lätt en osanning som upprepas tills den blir sanning,,,

Jag har hört bla bla bla
  • Joppelina
    Silje02  jag menade exemplet du tog upp Glad

jo, tack jag har faktiskt jobbat med en tvättäkta mytoman faktiskt
    fast på nätet kan det ju vara ett sätt att få uppmärksamhet
  • Joppelina
    Silje02 skrev 2011-03-10 17:41:03 följande:
    Vilket exempel? Jag frågade bara om det pågick någon forskning om klamydia kan smittas på annat sätt än via slemhinnor (sexuella aktiviteter)
    Du frågade henne frågor iom att hon var sköterska,, eller har jag drömt? Foten i munnen
  • Joppelina
    Silje02 skrev 2011-03-10 01:16:59 följande:
    Vad gör furix? Vad ska jag göra åt mitt höga INR-prov och låga PK-prov? (På samma patient)
  • Joppelina

jaha,, jag var inne på andnöden också och lungemboli pluppade upp i hjärnan.
    jo ja, jisses även om jag mest varit inom kommunens vård så har jag varit på strokeenhet ett tag

oj är så mycket offtopic här så jaja..

• Joppelina
    Butikslager skrev 2011-03-11 12:52:49 följande:
    Ingen jag vet har behövt göra kontroll efter avslutad kur?
    Nej man måste inte göra någon kontroll efter behandlingen. Jag frågade, men fick svaret av smittspårningen att dom tyckte att det inte behövdes. Sen kanske man får ta det om man begär det.
  • Joppelina

Lättast vore att uppdatera trådstarten så kanske slipper samma frågor hela tiden, men bara kanske Tungan ute

Väntar också på provsvar och jag borde verkligen ha fått det idag eftersom jag tog alla prover förra torsdagen. Hatar att vänta. Förra gången fick jag svar på två eller tre dagar. Fast denna gången har jag tagit fler prover.

Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!