Inlägg från: Anonym (Nejnej...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nejnej...)

Klamydia? Omöjligt!

Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-09 23:58:10 följande:
    Gör gärna det. Som tur är vet jag fortfarande sanningen hos mig och min sambo och mig får du aldrig tag på numret till
    Men er två skiter vi blank..... i. Din kille har ju vänstrat. Vi vill ju bara ha koll på vad den här sk forskningen säger.

I malmö är det iallafall inte. Pratade med dem idag.
  • Anonym (Nejnej...)
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-10 00:01:46 följande:
    Det finns en enda anledning till att jag inte uppger namnet på läkaren som bedriver forskningen och det är pga att på samma sjukhus pågår en utredning om mig och varifrån jag fått min smitta, vill verkligen inte hänga ut mig själv här.
    Men som sagt - de startar inte ett stort forskningsprojekt kring dig. =) Nu tar du i..

Att referera till en person i en artikel görs alltid anonymt - patient X tex. Om det är sannolik att det finns grundlag till att bygga forskning på enbart ditt fall, låter jag vara osagt, men har nog tidigare uttryckt min åsikt om det.

För övrigt har läkaren inte tillstånd att lämna ut information om dig till någon utan skulle nog bara bli smickrad om någon uppmärksammade hans så kallade forskning. Så du har INGET att oroa dig över. Du kommer inte bli avsljöad. Ingen kommer få reda på ditt namn. Och om forskningen nu är så genombrytande inom medicinska världen borde du ju vara stolt över ditt deltagande.
  • Anonym (Nejnej...)
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-10 00:10:41 följande:
    Ledsen att göra dig besviken igen men det har jag inte. Punkt.
    HAHAHA!! Du är kul, naiv och lever i en bubbla
  • Anonym (Nejnej...)
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-10 00:13:30 följande:
    Jag menar ingenting. Men vi har inte fått det genom någon sexuell kontakt vad vi vet, det är det de håller på att utreda.
    Din sk utredning - hur går den till? Varför lägger detta sjukhus resurser på detta? Klart de tror att din kille elelr du varit otrogen och bara skakar på huvudet åt dig bakom ryggen.

Kan verkligen inte alls föreställa mig hur denna utredning skulle gå till. Du angav något om att en kvinna före dig smetat ner gyninstrument och sen hade dessa använts på dig - vilka utreder detta? SjukhusCSI? Man gör inte en utredning när smittovägen är känd - dvs en sexuell smittväg!

Din sk utredning - du får det att låta som att hela sjukhuset har vänt upp och ner på alla dockument och provsvar för att hitta varför just du drabbades av detta. De nickar och ser förstående ut, men skrattar förmodligen i kafferummet. Den bittra med sanna sanningen!
  • Anonym (Nejnej...)
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-10 00:14:52 följande:
    Det visste eller trodde jag också innan jag fick det, men uppenbarligen kan man få det på andra sätt också, hur vet vu ju inte än, kanske kommer vi aldrig få veta heller men det bryr vi oss inte så mycket om.
    Nej det kan man inte!
  • Anonym (Nejnej...)
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-10 00:23:09 följande:
    Du är bara för sorglig... Jobbar själv inom vården och det går inte till så, tyvärr igen.
    Och som sagt, ingen av oss har varit otrogen.
    Du.. Det gör jag också. Och efter vad jag läser så har jag den högre utbildningsnivån av oss två. =) 
  • Anonym (Nejnej...)
    Anonym (var?) skrev 2011-03-10 00:21:53 följande:
    tack vare ditt levnadssyn, blunda för allt negativt, se allt i rosa
  • Anonym (Nejnej...)
    Silje02 skrev 2011-03-10 00:26:10 följande:
    Men hur går utredningen till då? Tror de på full allvar att du blivit smittad genom smutsiga instrument? Nej, jag tror att du har fått för dig att du fått klamydia bara poff ut i det blå och att sjukvården tröttnad på dig och bara håller med men sedan asg i fika rummet bakom din rygg.
    Jag tror att du satte den där. Precis så tror jag också. Hon har skygglapparna på och ibland är det lättare att gå patienterna till mötes för att lugna denna. Denna kvinna verkar ju itne gå att resonera med och vägrar inse det troligaste alternativet. Då kan det vara bättre att säga: "Vi ska kolla på det och utreda vad som kan ha hänt", så att hon lugnar sig.
  • Anonym (Nejnej...)
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-10 00:34:27 följande:
    Du vet ju inte ens vart i vården jag jobbar
    Nä, inte var. Men jag kan sätta mycket på att du inte är sjuksköterska, läkare, överläkare eller professor i infektionsmedicin. =)

Du kanske tvättar bäcken?
  • Anonym (Nejnej...)
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-10 00:34:00 följande:
    Som sagt var, jag har själv aldrig begärt en utredning men eftersom de inte kunde göra någon smittspårning på någon av oss så ville de själva utreda.
    Och hur går den till?
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!