Inlägg från: Heffaklumpens mamma |Visa alla inlägg
  • Heffaklumpens mamma

Vi i Halmstad (ver 6)

Nä, nu ska det deppas lite å sen ska det packas, vi åker när sambon kommer hem...ska myyyysa duktigt mkt med Linnéa för att bli på lite bättre humör. Ni får ha det så trevligt på fikat, så hoppas jag att jag kan följa med nästa gång istället.
    Som jag brukar säga, fika nått gott för mig med

• Heffaklumpens mamma

Hej alla, nu e man hemma igen. Låter som ni hade en trevlig fika...som vanligt då Följer med när det är dags nästa gång...å på Maddissen, som ju alltid är fikasugen, så verkar det inte dröja länge

Zazla: Vi gjorde inget mot Linnéas hormonplitor, de försvann alldeles själv efter några veckor...men det ser ju inte så kul ut när de är alldeles rödprickiga. Vi tänkte aldrig på det så vi fotade massor med kort när vi kom hem...å nu när de är framkallade så asgarva vi för vi kan ju inte sätta i dem i albumet...då blir nog lillan arg på oss när hon e lite större Ser ut so hon har en släng av vattekoppor eller nått annat ju Kanske nån av dem bilderna man ska välja till studenten *skådar långt in i framtiden*

Vi har provat Miniderm mot eksem. Linnéa har fått så otroligt torr hud så det är torreksem å vi fick tipset att bara smörja, smörja, smörja. Nån anna som har det så med?? Jag är tveksamt ill om det hjälper, har testat barnolja, bröstmjölk, olivolja...å allt möjligt för Miniderm verkar inte ha nån effekt, ibland är hon nstan rödare än förut Nu testade jag Helosan å idag är hon faktiskt mindre röd...vi får la se. Är det någon mer som har erfarenhet av detta?? Är det pga av den torra kuften tro å går det över av sig självt då?? Bvc tror det så vi får la se...

• Heffaklumpens mamma

Anna: Precis samma här, Linnéa kommer inte tillbaka till ryggläge så då blir hon oxå arg Ska kolla med Bvc om hydrokortisonsalva å se om vi ska testa det, de får kolla på henne på måndag när hon ska få sin andra spruta. Tack för tipset!!!

• Heffaklumpens mamma

Teaspoon: Ja, frågar samma som Blixten, vart får man tag i den salvan...altid värt att prova. Precis som du säger Blixten...det borde ju klia på stackarna

Anna: Linnéa lyckades rulla runt till ryggläge igen...hon såg mäkta förvånad ut men det var nog bara ett lyckokast, för sen gick det inte mer...men babysteps, babysteps

• Heffaklumpens mamma

Olga: Jag går till en här i Oskarström..så det är kanske lite långt borta men han har hyfsade priser. Bruno Chmel (eller nått, har inte koll på stavningen) Var där nyss för vanlig kontroll å röntgen å så, det kostade 380, så det kändes ok

• Heffaklumpens mamma

Cassiopeja: Har inte hört det där om Helosan, säkert på att det var den salvan?? Verkar vara effektiv här i alla fall Nu är hon nybadad och väl inoljad så nu är hon inte så torr i alla fall

Attans att man inte bor i stan längre ändå...då missar man ju alla promenader å smygfikor...jag får pallra mig in till "storstan" lite oftare tror jag

• Heffaklumpens mamma

Ja...å där kom fikalistan igen Vi e ju helt galna ju....inte kommer man bli av me några graviditetskilon här inte, men men, fika e ju alltid gott *hehe* Har dock lite för mig i början av veckan men sen jädra!

Fika vecka 5?
    Måndag: Zazla, Maviperi, Maddissen, MinervaSkugga, magganhm
    Tisdag. Zazla, Maviperi, Maddissen(efter 11), MinervaSkugga, UlrikaPeter
    Onsdag: Zazla, Maviperi, Maddissen, MinervaSkugga(efter 11), magganhm
    Torsdag: Zazla, Maviperi, Maddissen, MinervaSkugga, magganhm,UlrikaPeter, Heffa
    Fredag: Zazla, Maviperi, Maddissen, UlrikaPeter, Heffa

• Heffaklumpens mamma

Oj, här e massa att läsa ikapp ju Ni är ju alltid så flitiga!!

Teaspoon: Ska kolla in den där gelen, tack för tipset!! Linnéa är inte lika torr efter helosan salvan nu...å nu smörjer vi bara med barnolja, verkar fungera ganska bra

Blixten & Cassiopeja: Affärsredovisningen har jag me (någonstans undagömd i nån flyttkartong *hmm*) Läste oxå FEK 1-20, gick nog hyfsat

Torsdag, ser väl bra ut med fika?? Synd att du inte kan Anna!!

• Heffaklumpens mamma

Tisdagsfika låter ju inte bra...för min del i alla fall...var ju sugen på fika, kunde ju inte förra gången Jaja, hoppas på fler gånger....

• Heffaklumpens mamma

Jippie...fika på tordag me Då är jag oxå me!!!!

Nyss kommen från Bvc för andra sprutan å vanlig vägning å mätning....gick superbra, hon är så snäll lilltjejen. Knystade knappt när hon fick sprutan...men me de låren så fattas ju bara annat
    Linnéa är nu 8400gram tung å 67,5 cm lång, så hon växer som hon ska, men hon börjar plana ut viktkurvan lite...fast det skadar väl inte antar ja

Max F: Vi har ju som sagt oxå haft det upp å ner å hit å dit med sömnen...har försökt massa trix i boken å det funkar i bland, men ibland är det störtomöjligt. Det är la bara att vänja sig. Linnéa sover (för tillfället) i egen säng hela natten för det mesta. Men i omgångar har hon bara kunnat sova hos oss...eller ja, vi har gjort så för att vi åtminstone ska få nån sömns de tillfällena. Hon är för det mesta morgontidig hon oxå, så jag brukar låta henne fara rövare bredvid mig på morgnarna, å så vänder jag ryggen till å "vilar" lite till

Vi brukar lyckas natta Linnéa med bra rutiner å hon somnar alldels själv i sin säng (hon somnar inte inte direkt efter matningen)...jag får inte ens befinna mig i rummet när hon ska sova *hmm*, då blir hon ilsk!!! Hon är lite egen av sig min tjej men om hon vaknar mitt i natten så kan hon i alla fall inte somna om själv. Enligt alla sömntips å så är ju hela grejen att man ska få dem att somna själva, å sen kan de lära sig att somna om själva på nätterna, men hur funkar det egentligen?? Vi fattar inte hur vi ska göra egentligen, för det funkar inte så bra här. Nått tips någon??

Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 6)