Inlägg från: JewelGirl |Visa alla inlägg
  • JewelGirl

Vi i Halmstad (ver 6)

Teaspoon: Ja såhär med första sprutan så var det väl lite tjafs med självbevarelsedriften . Man SKA väl ändå inte frivilligt stoppa något vasst i sig själv liksom . Har inga som helst problem med nålar men att göra det själv var lite udda.

• JewelGirl

Ska se den dokumentären verkade intressant *i brist på egen bebis*

Har fyrat av spruta nummer två nu

• JewelGirl

sofia: jag fick mina när jag var 18-20 år... då poppade alla upp så smått... får för mig att det kan ha börjat när jag var 17 oxå men det låter jag vara osagt... Det gör ont när dom ska upp genom tandköttet men sen brukar det gå bra.

• JewelGirl

Så... halvvägs med sprutdosen. Ska till Tudor på måndag för att kolla hur det artar sig. Förhoppningvis behöver jag inte fortsätta på tisdagen med ytterligare injektioner om äggen inte påverkats tillräckligt. Känner inga biverkningar åtminstone. Skönt det. Har inte heller lyckats med blåmärken som kan uppstå vid injektion. Detta går ju bra! Hoppas bara att det lyckas denna gången ;) Det startas ju snart ny tråd och jag ville ju bli gravid i denna

• JewelGirl

Satans *piip* *piip* dator! Min dator valde att begå självmord i dagarna *sucka* Min hårddisk strulade häromdagen och vi fick igång alltet så småningom. VARFÖR tar man då inte säkerhetskopior??! Nästa självmord dagen därpå såg ut att lyckas. Min disk ligger för operation "räddning av viktiga filer" just nu. Fick ta en annan så länge. Man litar alltför mycket på tekniken. All mail och alla dokument som man har. Musik och annat skit på datan struntar jag i men mailinglistor, budgetuträkningar och sånt är det värre med *sucka*
    Mannen som är nätverkstekniker kommer till undsättning men bara för att finna att när min disk ska undersökas i hans dator så DÖR DEN OXÅ! *aaaaahhhh* Så handikappad man blir.

• JewelGirl

*hyperventilerar* Mannen upplyser mig om att alla våra bilder kan vara borta! Det hjälpte ju! *håller stenhårt i alla tummar som går att disken inte är borta helt o hållet*

• JewelGirl

Var hos Tudor idag. Det såg bra ut efter 7 dagars sprutande. Men får fortsätta lite till och komma tillbaka på fredag för ny koll. Allt måste kollas noga för man vill INTE ha överstimulering *hua* det lät smärtsamt nämligen.

• JewelGirl

Minerva: *ledsen* har inga ord för vad som hänt....
    Vi finns här, så mycket kan jag säga.

• JewelGirl

Nu har jag varit hos Tudor igen. Måste öka dosen. Dubbla den mot vad jag har kört tidigare. Och tillbaka på måndag för ny koll. Äggen hade tydligen inte gjort så mycket som man önskat. Inget alls snarare. Typiskt.

• JewelGirl

Blixten: Jag fattar hälften av det hela oxå.... Utan mediciner så har jag ingen äl alls pga hormon-obalans så mycket vet jag. Och första Puregondosen blir sällan som man tänkt sig för man måste alltid börja så försiktigt för att inte överstimulera. Jag vet att det är så och borde inte bli besviken men hoppades ändå lite på att det skulle se bra ut från början när jag svarade så bra på låg dos tabletter.

maviperi: mmm... *letar bananskal att åka på*

Frågade oxå om akupunktur-remiss och de skulle dom gärna vilja ge till sina patienter men landstinget här har inte godkänt sånt ännu *sucka*. Akupunktur behöver ju inte nödvändigtvis bota men kan lindra symptom och även hjälpa mediciner att göra sitt.

• JewelGirl

Guud vilka arbetspass! Det har gått jättebra men kombinationen lönevecka(=mycket folk) + event,typ årets bokrea(=extra mycket folk) OCH att stå med något så uppskattat som en ny pizzasort att dema kan vara _rätt_ påfrestande... särskilt om man vill tala med alla självförvållat visserligen men ändå... Jag tror jag har lyckats med träningsvärk i käkarna Och det är inte illa eftersom jag är van att tala i mängder. Har lyckats med det förr så det är inget nytt MEN jag har en dag kvar att jobba, imorgon *aaahhh*
    Undrar om jag är tyst på söndag?

Nu ska jag ta min äggaspruta och hålla käft en stund

• JewelGirl

LoBe: hahahaha "indianer i Fortet" den var bra *inte hört förrut*

• JewelGirl

Anna74 ? Anna, Karl 28/9
    Baloo -
    Blixten ? Diddi 27/2, Amanda - 7/9
    Cassiopeja - Maria 3/2, Eira 15/1
    Frusand - Camilla 4/9, BF 15/3
    Gumlan ? Maria, Emil 3/7
    Heffaklumpens mamma ? Elisabeth, Linnéa 1/9
    IngIng - Ing-Marie, Moa 18/7-2003
    Jesster - Jessica
    JewelGirl - Jenny 17/8
    LoBe ? Lotta 13/7
    Maddissen85 ? Madeleine 16/3, Leo 28/9
    Magganhm ? Maggan, BF 20/7
    MammaJ - Jenny 18/7, Daniel 17/7 & Leo 18/7, BF 6/6
    Maviperi - Jennie 2/5, André 6/9 & Aston 30/11
    Maximilius flicka ? Ida 22/9, Liv 30/10
    Olga81 - Olga3/5, Sofia 9/10
    Sofia Cronwall - Sofia 21/3, Filip 20/11, BF 7/5
    Sydney ?
    Teaspoon 2/2 ? Magdalena, Totte 4/2 & Ian 6/10
    Trollbarn - Jenny , Elliot 2/9
    Veronicamy ? Veronica 24/6, Sebastian 13/2 & Lucas 15/2
    Zazla - Zalli 22/8, Jolie 9/12
    Xandra84 - Xandra

• JewelGirl

Idag är jag deppig... Åtminstone just nu. Jäkla skitelände att jag inte fungerar som man ska! *sur*
    Har suttit och bölat en stund hos sambon. Det hjälper ett tag. Det har inträffat typ 4 gånger hittills under våra försök så jag är ingen som sitter o surar hela tiden bara för att det trilskas. Men stark orkar man inte vara konstant tydligen...
    Hoppas det ser bättre ut imorgon hos läkaren *suck*

• JewelGirl

Jesster: håller med. Babyverkstad suger just nu... Sexet är dock inte jobbigt men det hela känns ju som ett helt företag med allt man måste ha ordning på.

• JewelGirl

Jesster: Hur är det för er? Behöver ni läkarhjälp eller försöker ni själva ännu?
    Vi hade en period där sexet inte alls var roligt utan mer som schemalagt. Men trots en massa mediciner att brottas med nu så är sexet bra igen, menar att det går nog i perioder.

• JewelGirl

Jesster: Ja, ett plus vore trevligt.. har inte haft ngt hittills och tycker det gott kan bli nu. 20 månader i verkstan räcker tycker jag. Måtte det inte bli 24 månader bara. Två år låter så länge

Trollbarn: Nja, det är väl skit fortfarande men det känns som om det är på väg över.

• JewelGirl

Teaspoon: Vet ej... men jag har god lust att "kicka" äggen överlag sådär...

Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 6)