Inlägg från: zazla |Visa alla inlägg
  • zazla

Vi i Halmstad (ver 6)

Maddissen85: Nä det vet man ju inte. Men Ulla säger att det inte är en jättestor bebis iallafall. Men just nu bryr jag mig inte, hon får gärna väga 5 kilo, bara hon kommer ut!

Minerva: Nä men det kommer väl Du får hänga med och fika och presentera dig lite närmare

Nu är det nån klantskalle som borrar i väggen här igen. Varför gör dem det på lördag och söndagkvällar för?

• zazla

Minerva: Ja det är väl nån engagerad som tar tag i det och fixar ihop det. Men hur ofta har jag ingen superkoll på... Inte riktigt en gång i månaden men nästan, kanske? Eller vad säger ni andra? Jag har liksom inget tidsperspektiv för tillfället, haha....

• zazla

Jewel: Va är det varannan vecka? Ja ni ser vilken bra tidsuppfattning jag har, haha... Tiden går uppenbarligen lite segt

• zazla

Jag kan ta en liten fika i veckan. Om jag inte får bebis vill säga Mitt problem är väl att ta mig någonstans eftersom jag inte kör moppe längre. Men andreas är ledig tisdag, onsdag torsdag och då kan han köra mig hoppas jag.

Minerva: Jag heter förresten Zalli och är nygift 82:a. Är gravid med mitt första barn och hade BF den 2/12. Bor på Vallås i samma hus som två andra i den här tråden Och uppenbarligen har jag usel tidsuppfattning

Tack Jewel. Jo det är lite småsegt men jag ska försöka att inte gnälla FÖR mycket än de finns ju de som går över tre veckor liksom...

• zazla

Maddissen85: Haha, ja jag hoppas också att jag inte kan Men OM jag kan så är det ju ett litet trevligt uppbrott från den trista vardagen...

• zazla

Cassiopeja: Njä nått spikande har vi inte hört Men det där borrandet verkar ha blivit en vana för någon på lördag och söndagkvällar vid 21-tiden. Om det fortsätter efter att vår bebis har kommit så kommer jag förmodligen att mörda någon Ja den fjärde verkar vara en riktig "fylla år dag". Men den dagen slapp uppenbarligen min bebis att födas på eftersom klockan nu är över 12 och jag är på bf+3

Man kanske skulle försöka sova lite...

• zazla

MammaJ: Ja väldigt bestämd Men men, det är ju bara 3 dagar över tiden nu och hon ska tydligen inte vara så jättestor så hon tycker väl att hon inte är riktigt färdigbakad än

Jag har haft min första riktiga kontakt med försäkringskassan (ja jag är lite seg...) och jag undrar bara: När börjar allt det där hemska som alla pratar om? Allt har gått supersmidigt hittills. Jag som var rädd att jag skulle hamna på lägstanivån eftersom jag har jobbat så lite, får faktiskt hela 240 kronor om dagen! Nä det kanske inte är så jättemycket men det är mer än 180 iallafall Och jag kommer ju dessutom att ta ut halvt studielån så jag kommer att hamna på ungefär samma inkomst som jag har nu.
    Hon garanterade dessutom mig att om jag har skickat in lappen innan den 10:e så kommer jag garanterat att ha pengarna den 27:e december. Vågar man verkligen lita på det? Det verkar ju strula så fruktansvärt för alla andra...

• zazla

Blixten: Ja jag kunde nästan tänka mig det. Det kändes nästan lite för bra för att vara sant liksom... Speciellt nu i juletider och allt... Jag kan ringa och påminna när jag har skickat in lappen.
    Men jag hoppas att det går lika bra för mig som för Maddissen

Ååååh vad jag hoppas att jag kan komma på lussefika! Bara det inte blir förlossning för tätt inpå. Just nu känns det dock som det kommer att krocka totalt för när jag än får så är det ju bara en vecka kvar till lucia. Och på en vecka vet jag inte om jag vågar mig ut efter att ha fött barn... Och har jag inte fått den 13 så kommer jag förmodligen vara så otrevlig och sur så att jag inte BORDE träffa någon

• zazla

LoBe: Ja jag tror att det är cassiopeja som ska ha efter mig...Det är väl ingen där mellan? Eller var det kanske nån precis sammtidigt som cassiopeja? Äh, mitt minne liksom....

• zazla

Hallå när vi ändå pratar barn och bilar. Vi har ju en bilbarnstol ( akta graco autobaby) men nu fick vi helt plötligt ett sånt där nät som man kan spänna fast över hårdliften av andreas syster. Alltså så att de ska kunna ligga ner i liften fastspända i bilen. Jag tycker att det känns fruktansvärt osäkert men tydligen ska det vara bra. Vad har ni hört om dem? För jag menar, funkar dem så kanske det är en bra grej att ha när man ska åka långt när hon är liten? Eller vad tror ni?

Såhär ser den ut om ni inte redan visste:
    www.akta.se/start_plus.asp

Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 6)