Inlägg från: zazla |Visa alla inlägg
  • zazla

Vi i Halmstad (ver 6)

Cassiopeja: Han stod tre minuter på en handikapplats. Skulle bara springa in och posta ett brev på eurostop och det fanns bara massor av handikappsplatser lediga. Securitas är snabba
    Jo jag har satt i mig en massa lussekatter utan resultat. Men det var gott iallafall Det är inte mycket saffran som kan döda en människa men det är nog mer än några gram...Hoppas jag iallafall

Teaspoon: Jaja det är bättre än att vänta till vecka 42+3 iallfall

Ja det där med parkering under förlossningen... Varför har de inte gratis parkering för de som ska föda barn??? Det är ju helt sinnessjukt. Man får ju bara stå 30 minuter utanför ingången. Det är ju helknasigt att man ska behöva tänka på sånt när man ska föda barn...Hur långt bort finns den riktiga parkeringen egentligen?

• zazla

Heffaklumpens mamma: Ja men visst är det JÄTTELÅNGT! Jag reagerade på det när vi var där på koll pga av mitt blodtryck. Shit, jag blev ju helt slut av att gå den biten UTAN värkarbete. De får nog hämta mig med rullstol när det väl är dax, haha

• zazla

Heffaklumpens mamma : De vill ju bara jävlas! De som blir parkeringsvakter måste ju ha någon slags sadistisk läggning.... (ursäkta i förväg om någon skulle vara eller känna någon )

• zazla

Och förresten: HUR OFTA tar en förlossning EN timme? Vem sätter ut de reglerna egentligen?

• zazla

wohooo vaknade av mensvärk, magknip och sammandragningar typ var 10-15 minut (orkar inte räkna). Har tid hos Ulla klockan 9 så vi åker dit och kollar om hon kan se om det är min kropp som jävlas med mig eller inte Men med min otur så kommer det väl försvinna och så kommer jag få vänta 10 dagar till...

• zazla

Oj här var det dött men jag tänkte bara säga att huvudet är FIXERAT! Äntligen. Och det är värkar enligt Ulla De kommer var 5-15:e minut så nu är det väl bara och vänta tills de blir mer regelbundna och gör mer ont kanske (det är ju inte så himla farligt än, typ som mensvärk blandat med diarrémagknipsont fast utan diarré).

Stannar det av nu så går jag och dränker mig i sjön. Håll tummarna!

• zazla

nu har det hållt på utan uppehåll sedan 7 imorse. KAN det vara fejk tror ni? Om det skulle det stanna av nu så skulle jag lägga mig ner och dö.

Och det är ju inte regelbundet heller. Nu har jag suttit och klockat lite med hjälp av den här contraction Log generatorn och de senaste ser ut såhär:
    8 minutes 8 seconds
    7 minutes 58 seconds
    8 minutes 52 seconds
    5 minutes 26 seconds
    11 minutes 45 seconds
    4 minutes 23 seconds
    3 minutes 24 seconds
    4 minutes 23 seconds

...alltså mellan värkarna. Och de håller i sig 60-90 sekunder typ.

• zazla

Maximus: okej, jag ska hoppa in i duschen snart, jag ville bara sitta en stund och kolla hur långt det var emellan Ååååh vad jag hoppas att du har rätt!

• zazla

Men alltså, hur länge ska det vara 4 minuter mellan? Det är ju 4 minuter mellan ibland men sen går det upp igen. Och det gör ju inte så ont att jag inte står ut ... Gah, jag som trodde att jag hade stenkoll på allt....

Såhär har det fortsatt:
    7 minutes 31 seconds
    4 minutes 48 seconds

så det går ju upp och ner...

• zazla

maximus: Okej, tack. Jag hoppar in i duschen och ser vad som händer

Tack sofia! Och alla andra som har sagt lycka till

Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 6)