Inlägg från: MammaJ |Visa alla inlägg
  • MammaJ

Vi i Halmstad (ver 6)

Cassiopeja; Ja, vi stack ca 11.45 hemifrån. Hungriga med ordentligt utsövda. Mannen hostar sedan två veckor tillbaka, så sedan dess har jag sovit i soffan. Tänker inte ens FÖRSÖKA sova i samma rum som han vid detta laget.

Du fick också sova länge läste jag... Skööööönt...

• MammaJ

Hej hopp allesammans!!!!

Julen har varit hysteriskt mysig. Var inte hemma på tre dagar, mer än att hinna sätta in kassar med julklappar och sedan in i duschen för att sedan hysta iväg till nästa ställe. Gissa vad dagen har ägnats åt???? Just det stääääääda!!!!!!

Är himla nöjd med julen och njuter av dessa mellandagar som jag tagit ledigt. Rusat in i vecka 18 och mår alldeles utmärkt bra. Ska på ultraljud på måndag som också ska bli hysteriskt roligt. MVC hade visst fått en alldeles ny UL-apparat som ger bättre bild av fostret och som nästan ger 3D-känsla. Kul...

Cassiopeja; Vi har inte hört er varken banka, snickra eller något annat. Har som sagt inte vatt hemma. Kan säg att jag hade en del att ta igen, när jag skulle läsa ikapp. God fortsättning allesammans. Ser fram emot en fika när alla helger lagt sig...

• MammaJ

Ja, nu är det bara några skälvande dagar kvar till 2006 år början. Lite spännande... På måndag är det UL och det är också spännande. Har varit så sanslöst duktig idag och gått igenom allt i barnens rum och plockat undan, sorterat och ställt i ordning. Känner mig matt och sammandragningarna har satt igång några stycken. Ingen smärta givetvis, men jag har nog varit lite för duktig. Skönt att ha det gjort i alla fall.

Cassiopeja; Ditt barns hjärtljud ger en hint om att det är en gosse du bär. Inget vetenskapligt, jag vet, men jag tror stenhårt på det. Mina båda har legat på ett snitt på 144 båda två. Har ni namnen redo?

• MammaJ

Teaspoon; Du får hemskt gärna "pendla" för mig med. Bombsäker denna gången på att det är en flicka, så det hade vatt spännande. I och för sig bombsäker de andra båda gångerna med på pojkar och jag hade rätt.

• MammaJ

Cassiopeja; Du måste hålla oss infande om det fortsätter med värk och så. Att få vara med den första delen av Zazlas förlossning var superhäftigt.

• MammaJ

Hej alla. Lägger till mig på listan. Ojojoj, sugen på sötsaker nu när man inte sett skymten av mat eller gotter på EEEEEVIGHETER!!!!! Hade vatt kul å träffas så många som möjligt!!

Måndag: Cassiopeja
    Tisdag: Cassiopeja, MammaJ
    Onsdag: Cassiopeja (utom kl. 15.00) , MammaJ

• MammaJ

Fyller i UlrikaPeter också.

Måndag: Cassiopeja
    Tisdag: Cassiopeja, MammaJ
    Onsdag: Cassiopeja (utom kl. 15.00) , MammaJ, UlrikaPeter,

• MammaJ

Gott nytt på er alla!!! Inga bebisar i helgen då nej... *tänker på Cassiopeja* Läste du testade positivt 050505, och jag haffar åt mig nästa "speciella" datum 060606 som uträknat BF. Ska på ultraljud i morgon, och det ska bli sååååå spännande. Jag är suuuupernyfiken på vad det är för liten krabat som lurar där inne, flicksa eller pojke, spelar ingen roll, men jag är så otroligt nyfiken, eftersom vi har ett babyrum att inreda... *vill komma igång* Mannen vill inte veta, och då tar vi inte reda på det, men oj så svårt att låta bli. *hoppas på att nyfikenheten dyker upp på plats för hans del* Flicknamn är i alla fall överrenskommet... "Ella" blir det, pojknamn är verkligen hur jobbigt som helst.

Vi var inte hemma förrän kl 03.15 i natt, och pojkarna var fortfarande uppe. Minstingen var först upp idag, 12.00 prick hörde jag honom sätta på tv:n. 6-åringen var sist 12.45, behagade han komma upp och gnugga sömnen ur ögonen. Det blev en tripp till McD för min del och sen har vi slappat järnet. Så himla skönt, allt dåligt samvete om städning och dylikt är som bortblåst.

• MammaJ

Cassiopeja; Nu ser vi fram emot en liten "Groda"s ankomst till världen. Inga förvärkar sedan?

Idag kom jag tillbaka till jobbet, efter julledigheten... Helt ok faktiskt. Mjukstarten "Allan" eftersom jag är schemalagt ledig redan i morgon och på onsdag. Ultraljud idag kl 16. Sitter på jobbet nu och får tiden att gå ganska bra, framför datorn här. Uppe skittidgt i morse, en omtumlande upplevelse efter julens ledighet och en massa sovmornar...

• MammaJ

Sofia Cronwall; Ja, jag snarkar i alla fall när jag kommer in i andra halvan av graviditeten... Så det gör nog många. Slemhinnor och så, som svullnar...

Blir det fika på onsdag?? Listan har inte återkommit på ett tag... Letar upp den och infogar den på nytt!!

Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 6)