Vi i Halmstad (ver 6)
MammaJ: Vad skönt att det inte var/är någon fara med lill*n. Och nu ska du banne mig vila... Ta det lugnt! *tänker på dig* Som Cassiopeja sa, strunta i dammråttorna, de bits inte. Maken din kan dammsuga det värsta ju.
MammaJ: Vad skönt att det inte var/är någon fara med lill*n. Och nu ska du banne mig vila... Ta det lugnt! *tänker på dig* Som Cassiopeja sa, strunta i dammråttorna, de bits inte. Maken din kan dammsuga det värsta ju.
Blixten: Lycka till på dopet idag!!
Ella Karamella: Välkommen hit!
Jag heter då som du säkert fattat redan Sofia, är 21år, snart 22. Har en son som heter Filip som är 2år och så har jag en till på g med BF 7maj. Jag/vi bor i Sennan som ligger mellan Oskarström och Åled utanför Halmstad. Om du vill veta mer så läs i mitt krypin eller fråga på.
Ring sjukvårdsupplysningen, de var till stor hjälp när filip var dålig..
När filip var liten rosslade han, försvinner vid 1-årsåldern. det kan ju vara det, det e helt normalt, men ring och kolla ändå.
zazla: jag kom på en sak till... du kan ju även ringa till barnakuten om du tycker att det blir för jobbigt... då ringer du till växeln som jag fortfarande tror har 13 10 00 och be om att få bli kopplad till barnakut.
Det kommer att gå bra ska du se.
Det där med tre-månaders gräns har jag inte hört talas om, men det e väl så nytt. Det e väl inte heller Mickes foto som tar bilderna till HP längre eller har jag fel? när filip skulle fotas så ringde vi honom och frågade om det var försent, kommer inte ihåg åldern. men då sa han så här att det är aldrig för sent/ för gammal. jag har ju sett i tidningen för inte så länge sen barn som e 6månader när de är med i tidningen, och det syns för de är så stabila i nacken m.m.
Hej!
Idag är det jag som får beklaga mig... Filip har ögoninflammation IGEN hade det förra veckan också, vi slutade väl med salvan för tidigt. så vi får börja med den när mathias kommer hem från jobbet vid 14. det e banne mig ett två-mans jobb, en får hålla honom med hela sin kraft och en får spruta i salvan... Och att han blivit lös i magen och jättemammig. vill bli buren hela tiden...
Jo en fråga, jag får skitont i magen när jag bär filip eller anstränger mig. vad kan det va, e det för tidigt med sammandragningar?
/Sofia v.24 (23+2)
Cassiopeja: Jättefint baby-gym förresten... e det svårt att sy? hade velat sy men vi har redan ett gym i hårdplast jättefult, men vad gör man...
TeaSpoon: Jag brukar låta bärandet av filip få gå till mathias men filip e så mammig och blir så arg när mathias försöker ta upp honom... jag brukar sätta mig ner med honom.
Jag har inte ont hela tiden, men ibland så känns det lite som att magen drar ihop sig men är inte hundra, svårt att förklara. det var nog 2dagar sen nu, lättare att förklara när det precis har hänt. Med tanke på att min mage känns som om den drar ihop sig så låter det som sammandragningar, men trodde det var för tidigt. Men då e det ju inte det.
ska till BM den 19/1 så jag ska fråga henne vad hon tror.
LoBe: Min sambo e också 30, eller rättare sagt snart. För att vara exakt, om 9dagar. Jag har inte märkt nåt av 30-års krisen än