Inlägg från: Nyfiken gul |Visa alla inlägg
  • Nyfiken gul

Abort? Om ja, anledning?

Anonym (Abort?) skrev 2011-03-08 21:27:17 följande:
    -Skulle du kunna göra abort om du visste att ditt barn skulle födas med DS?
    -Otrohet?
    -Hjärtfel på barnet?
    -Ålder?
    -Ekonomiska orsaker?
    -Problem i förhållandet?

Eller skulle du vägra abort oavsett?
    -DS... ja eftersom jag själv har Asperger att kämpa med och äldre barn med ADHD så skulle jag inte orka ta emot ett barn med behov av hjälp dygnet runt i princip.  Där hade det blivit abort.

- otrohet.. om jag eller maken varit otrogen och det blivit barn? Beror på..... jag hade kanske behållt barnet om det varit jag som var gravid även om jag blivit ensamstående. hade maken bett mig göra abort och att stanna kvar hade jag nog förmodligen räddat äktenskapet före ett barn.

-hjärtfel på barnet? Vet inte faktiskt... beror på hur allvarligt det är. Svår fråga

- ålder? Nu är jag 33 år så det känns ju inte just nu som något att fundera över.. men hade jag varit 48 år eller nåt hade jag nog ärligt funderat på barnets bästa och tagit bort det.

- ekonomiska orsaker - Nej... sånt går att lösa och man har ändå knappt 9 månader på sig att fixa det mest akuta.

- problem i förhållandet - beror på vad det gäller och om det går att fixa till det.. jag har fostrat två barn som ensamstående så jag skulle klara ett till ur den synvinkeln.. jag hade inte nödvändigtvis gjort abort.
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
Svar på tråden Abort? Om ja, anledning?